خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

با برداشت‌های غیرمجاز در بالادست سدهای خراسان برخورد می‌شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 13:53
فرماندار مشهد با تاکید به برخورد با برداشت غیرمجاز در بالادست سدهای خراسان رضوی بویژه ارداک، طرق و کارده گفت: بازدیدهای میدانی در بالادست سدها به صورت هفتگی انجام و با متخلفان دارای انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در باغ ویلاها برخورد جدی می شود.
غيرمجاز،مشهد،آب،گزارش،بالادست،انشعاب،انشعابات،مجاز،برخورد،جل ...

بله گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن داوری در دومین جلسه قرارگاه آب سال جاری شهرستان مشهد که امروز در محل شرکت آب و فاصلاب برگزار شد، گفت: بالادست سدها مهم است و باید مدیریت شود و این تکلیف شرعی و قانونی مسئولان اجرایی است لذا لازم است برخورد با انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در بالادست سدها در دستور کار تمام دستگاه های اجرایی و مرتبط در شهرستان باشد.
وی افزود: تامین آب شهر مشهد از اولویت های اساسی است و این قابل پذیرش نیست در حالی که مشترکان مجاز حقوق قانونی خود را می پردازند، عده ای دیگر با ایجاد انشعاب غیرمجاز ضمن اجحاف به حق مشترکان مجاز به منابع آبی صدمه بزنند و فقط منافع خود را در شرایطی که با خشکسالی و کمبود آب مواجه هستیم تامین کنند.
داوری ضمن اشاره و تاکید بر مصوبه اجرایی برخورد با برداشت غیرمجاز در بالادست سه سد ارداک، طرق و کارده از مصوبات قرارگاه آب تصریح کرد: بازدیدهای میدانی در بالادست سدها به صورت هفتگی در قالب تیمی با محوریت بخشداری انجام و با متخلفان دارای انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در باغ ویلاها ضمن تشکیل پرونده قضایی برخورد جدی خواهد شد.
فرماندار مشهد تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه های آبرسانی به شهر مشهد را ضروری دانست و گفت: تابستان امسال با توجه به حجم مناسبت ها شهر مشهد میزبان زائران و مسافران بسیاری خواهد بود که در کنار گرمای هوا موضوعی قابل اهمیت است، بنابراین همانطور که تکمیل پروژه های آبرسانی به صورت جدی در دستور کار است برای تامین مالی تکمیل پروژه های آبرسانی اقدامات فوری انجام شود.
به گزارش تسینم، ارائه گزارش درباره مصوبات جلسه گذشته قرارگاه آب به ویژه برخورد با انشعابات غیرمجاز با هدف تامین و مدیریت مصرف آب، جلوگیری از صدمه و آسیب به شبکه های آبرسانی و تضییع حق مشترکان در مناطق اطراف مشهد و بازدید میدانی از اراضی سیج، پنج منه و آل از مناطق بالادست سد کارده با هدف شناسایی برداشت های غیرمجاز توسط نمایندگان دستگاه های اجرایی از دیگر برنامه های این جلسه بود.
براساس گزارش ارائه شده در این جلسه با موضوع برخورد با انشعابات غیرمجاز، در سال گذشته یازده هزار و 700انشعاب و مصرف غیر مجاز با حجم برآوردی یک میلیون و 685هزار متر مکعب در شهر مشهد شناسایی شده که از این تعداد 4 هزار انشعاب با تکمیل مراحل قانونی، تبدیل به انشعاب مجاز و تعداد 650 انشعاب غیر مجاز در باغ ویلاها شناسایی و جمع آوری شده است.
همچنین براساس گزارش ارائه شده توسط آبفای مشهد از ابتدای سال تا لحظه برگزاری دومین جلسه قرارگاه آب در سال 1403 تعداد 389 انشعاب غیرمجاز در بازدیدهای میدانی شناسایی و جمع آوری شده است.
طبق گزارش آبفای مشهد در سامانه مردمی سوت زنی انشعابات و مصارف غیرمجاز سه هزار و 905 گزارش ثبت شده که 51 درصد این گزارشات صحت داشته است.کشف حداقل 65 حلقه چاه غیرمجاز و پیش بینی وجود بیش از 200 حلقه چاه در مناطق سیج، پنج منه و آل و وجود چاه غیرمجاز در بیشتر باغ های این مناطق از نکات مهم ارائه شده در گزارش ارائه شده از بازدید میدانی از مناطق بالادست سد کارده بود.
انتهای پیام/282