خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تجمع مخالفان جنگ غزه در خیابان‌های محل سخنرانی بایدن

مشرق | بین‌الملل | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 13:06
مخالفان ادامه جنگ در غزه و حامیان فلسطین در آمریکا با تجمع مقابل محل برگزاری سخنرانی "جو بایدن" رئیس‌جمهوری ایالات متحده پرچم بزرگ فلسطین را از هتل محل برگزاری این مراسم برافراشتند.
غزه،بايدن،مراسم،هتل،جنگ،معترضان،ضيافت،فلسطين،آمريكا،فرياد،بر ...

به گزارش مشرق، هفته نامه نیوزویک نوشت: همزمان با گردهمایی گروهی از اصحاب رسانه، افراد سرشناس و سیاستمداران در مراسم ضیافت شامی که به منظور جشن گرفتن آزادی مطبوعات در آمریکا برگزار می شود، تظاهرکنندگان حامی فلسطین گرد هم آمدند تا اعتراض خود را علیه جنگ کنونی غزه نشان دهند.
این مراسم شنبه شب برگزار شد و معترضان در خارج از هتل هیلتون محل برگزاری این ضیافت در واشنگتن دی‌سی گرد هم آمدند.
مخالفان ادامه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه همچنین پرچم بزرگ فلسطین را از پنجره هتل محل برگزاری این مراسم آویزان کردند.
تجمع حامیان فلسطین در مقابل محل برگزاری ضیافت انجمن خبرنگاران کاخ سفید همزمان با تداوم اعتراضات در دانشگاه های سراسر آمریکا برگزار شد که به بازداشت های گسترده منجر شده است.
فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که معترضان در واشنگن دی‌سی در مقابل تیم اسکورت رئیس جمهوری آمریکا و شرکت کنندگان، در بدو ورود به هتل شعار می دهند.
برخی دیگر از تظاهرات کنندگان به منظور جلوگیری از ورود مهمانان در خیابان ها نشسته یا دراز کشیده اند.
یکی از ویدئوهای ارسالی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) معترضانی را نشان می دهد که با اهتزاز پرچم فلسطین از طبقه بالای هتل فریاد شادمانی می کشند و فریاد «فلسطین را آزاد کنید» سر می دهند.
آنها همچنین برای قدردانی از روزنامه نگاران که در غزه به شهادت رسیدند، مراسم یادبودی را در خارج از محل برگزاری این مراسم برپا کردند.
استقبال معترضان با فریاد «شرمت باد» از مهمانان بایدن
تارنمای دیلی میل نوشت: جنگ غزه اعتراضات گسترده ای را در خارج از یک ضیافت پر زرق برق با حضور بایدن، روزنامه نگاران، سیاستمداران و افراد مشهور برانگیخت؛ اما شرکت کنندگان در داخل این مراسم اشاره ای به این جنگ نکردند.
بر اساس این گزارش، بایدن در مقابل، از این فرصت برای شوخی و هشدار درباره کارزار انتخاباتی رقیب جمهوریخواهش دونالد ترامپ به منظور بازپس گیری کرسی ریاست جمهوری استفاده کرد.
بایدن سخنان خود را با تمرکز بر ترامپ آغاز و او را با لقبی که ترامپ پیشتر به او نسبت داده بود «دون (دونالد) خواب آلود» توصیف کرد.
بایدن گفت با این که از نظر سنی تقریبا اشتراکاتی با ترامپ دارد اما نقاط اشتراک دیگری بین این دو نامزد انتخابات وجود ندارد.
وی همچنین گفت معاون من از من حمایت می کند اما مایک پنس، معاون ترامپ، از تایید پیشنهاد ترامپ برای انتخاب مجدد خودداری کرده است.
اما بایدن بسرعت لحن سخنرانی خود را تغییر داد و درباره در خطر بودن انتخابات آتی در آمریکا هشدار داد و مدعی شد که تکرار دولت ترامپ بسیار برای آمریکا خطرناک تر خواهد بود.
برخی از مهمان ها در بدو ورود به هتل مجبور بودند از بین صدها معترضی عبور کنند که از فاجعه انسانی در غزه برای غیرنظامیان خشمگین بودند.
معترضان حمایت بایدن از اقدامات نظامی رژیم اسرائیل و پوشش خبری ضعیف و نادرست درگیری ها در غزه را محکوم کردند.
به نوشته دیلی میل، سخنرانی بایدن حدود ۱۰ دقیقه طول کشید ولی او اشاره به جنگ کنونی در غزه و بحران انسانی فزاینده در این منطقه نکرد.
دیلی میل در ادامه به عبور شتاب زده مهمانان این مراسم برای ورد به هتل اشاره کرد و نوشت: در حالی که آنها باعجله از بین معترضان عبور می کردند، معترضانی که چفیه بر صورت داشتند فریاد «شرمت باد» سر دادند و خطاب به اصحاب رسانه شعار می دادند که «ما همه شما رسانه های غربی و وحشتی را که مخفی کرده اید، می بینیم».
به گفته سازمان دهندگان این تجمع اعتراضی هدف آنها جلب توجهات به شمار بالای تعداد روزنامه نگاران فلسطینی و عربی است که از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر (مهر) توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.
بیش از ۲۴ روزنامه نگار در غزه هفته گذشته از همکاران خود در واشنگتن خواستند این ضیافت شام را تحریم کنند.