خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس

مشرق | بین‌الملل | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 12:59
وزیر دارایی الجزایر گفت که پیوستن کشورش به بانک « بریکس» به مرحله نهایی خود رسیده است.
بريكس،الجزاير،بانك،گروه،پيوستن،كشور،آفريقاي،موسوم

به گزارش مشرق، « عزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر با اشاره به دیدار اخیرش با رئیس بانک گروه بریکس موسوم به « بانک توسعه جدید» اظهار داشت: با این مقام بانکی درخصوص روند پیوستن الجزایر به این موسسه مالی بین‌المللی گفت‌وگو کردم.
وی با بیان اینکه روند پیوستن الجزایر به بانک گروه بریکس طبق یک جدول زمانی مورد توافق ادامه دارد، تصریح کرد: اقدامات قانونی مربوط به پیوستن الجزایر به بانک گروه بریکس به مرحله نهایی خود رسیده‌ است.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، به رغم حمایت روسیه و چین از پیوستن الجزایر به گروه بریکس، نام این کشور به طور ناگهانی از فهرست کشورهایی که تابستان سال گذشته به بریکس پیوستند، حذف شد.
پیش از برگزاری نشست سران بریکس در آفریقای جنوبی ( اوت ۲۰۲۳ ) عربستان، امارات، مصر و الجزایر شانس بسیاری برای پیوستن به بریکس داشتند اما در فهرست اعضای جدید بریکس از این چهار کشور عربی نامی از الجزایر نبود.
بریکس یک گروه اقتصادی سیاسی است که در سال ۲۰۰۹ توسط روسیه ، برازیل، هند و چین به اضافه آفریقای جنوبی پایه گذاری شده است.
وزیر دارایی الجزایر درباره ذخایر ارزی کشورش گفت: این ذخایر در پایان آذر ماه گذشته به ۶۹ میلیارد دلار یعنی معادل ۱۶ ماه واردات رسیده است.
به گفته مقامات بانک بریکس ۱۵ کشور خواهان پیوستن به این موسسه مالی هستند.
بانک گروه بریکس موسوم به « بانک توسعه جدید» در سال ۲۰۱۴ با هدف تامین بودجه برای پروژه‌های زیرساختی در کشورهای عضو این گروه راه اندازی شده است.
کاهش اتکا به دلار و اولویت دادن به ارزهای محلی از جمله برنامه‌های است که بانک بریکس در دستورکار خود دارد.