خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«عباس خروس» سوژه داستان جدید اکبر صحرایی شد

تسنیم | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 11:31
اکبر صحرایی از انتشار محموعه طنر جدید خود با عنوان «راز عباس خروس» برای عرضه در نمایشگاه خبر داد و گفت: قهرمان اصلی این کتاب همان فردی است که بخشندگی رهبر انقلاب او را شرمنده کرد.
مجموعه،انقلاب،خروس،عباس،رهبر،رهبري،رشت

اکبر صحرایی نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از انتشار مجموعه طنز جدید خود در دو جلد از سوی انتشارات جمکران خبر داد و گفت: قهرمان اصلی این مجموعه جدید طنز من «شخصیت عباس خروس» است که از خاطرات رهبر انقلاب گرفته شده است.
وی ادامه داد:‌ داستان عباس خروس را به نقل از مرحوم احسان‌بخش امام جمعه رشت همه شنیده‌ایم‌، در دوران تبعید رهبر انقلاب در سال‌های ابتدایی دهه 50 به رشت و انزلی،‌ فردی بنام «عباس خروس» به تحریک رژیم موجب اذیت و آزار برای رهبر انقلاب و خانواده ایشان می‌شود،‌ بعد از انقلاب و در دوران ریاست جمهوری رهبری در سفری به رشت می‌فرمایند که چنین فردی را پیدا کنید و بیاورید،‌ وقتی این فرد به محضر رهبری می‌آید تصور می‌کند رهبر انقلاب حکم اعدام او را خواهد داد، اما رهبری با آغوش باز از او استقبال کرده و با او حال و احوال می‌کند.
صحرایی گفت: من این شخصیت را که بعد از برخورد رهبری متنبه شد،‌ در این مجموعه به جبهه بردم و داستان‌هایی را با محوریت این شخص خلق کردم.
جلد نخست این مجموعه با عنوان «راز عباس خروس» و جلد دوم با عنوان «مورچه انتحاری بولدانگ» منتشر خواهد شد.
وی گفت: این مجموعه نیز مانند مجموعه «دار و دسته دارعلی» در قالب طنز دفاع مقدس است و پیش بینی می‌شود که در مجلدهای دیگر ادامه یابد.
انتهای پیام/