خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 22 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رشد ۶ درصدی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در سال جدید

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 11:31
مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در فروردین‌ با رشد ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۲۴ میلیون مگاوات ساعت عبور کرده است.
توليد،برق،واحدهاي،حرارتي،مگاوات،ساعت

اسماعیل نمازی مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تامین برق پیک تابستان امسال گفت: تولید برق از از مرز ۲۴ میلیون مگاوات ساعت عبور کرده که این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحدهای سیکل‌ترکیبی است که میزان تولید انرژی آن‌ها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.
نمازی یادآور شد: در دولت سیزدهم با افزوده شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس‌جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی به عنوان واحدهای تولید کننده برق دوستدار محیط زیست بودیم.
او افزود: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل‌ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می رود که نه‌ تنها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیرات گسترده آن خواهیم بود.
تنها از محل افتتاح این واحدهای جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.
مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ بخش اعظم برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است، گفت: میزان تولید برق واحدهای گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحدهای بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.