خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 22 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کشف 5900 میلیارد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در البرز

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 11:30
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت که با ورود به موقع از تغییر کاربری 110 هکتار از اراضی زراعی به ارزش 5900 میلیارد تومان جلوگیری شد.
اراضي،كاربري،اقدامات،غيرمجاز،وسعت،عمليات،كشاورزي،استان،كلوان ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسن مددی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضایی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت 110 هکتار شد، اظهار داشت: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایارخان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اعلام اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است اضافه کرد: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت 90 هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت 20 هکتاری در معرض تغییر کاربری بودند که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.
وی با اعلام اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات 5900 میلیارد تومان است در خصوص اقدامات قانونی انجام شده بیان کرد: در این عملیات تفکیک، قطعه بندی و دیوارکشی 57 مورد، بنا و ویلای غیرمجاز 10 مورد، محوطه سازی 26 مورد، دپوی مصالح 13 مورد و همچنین موارد متعددی از ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.
مددی با یادآوری دستاوردهای سند تحول و تعالی در پیگیری جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضاییه» نیز با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و قطعا اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.
انتهای پیام/