خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است

تسنیم | بین‌الملل | پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403 - 23:31
نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان اظهار داشت این کشور بیشتر از سه جنگی که با هند داشته، از حمایت افغانستان از شبه نظامیان پاکستانی آسیب دیده است.
افغانستان،حملات،پاكستان،دراني،پاكستاني،طالبان،انتحاري

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آصف علی خان درانی» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان با اشاره به افزایش حملات انتحاری و حملات شبه‌نظامیان تی‌تی‌پی در این کشور گفت پاکستان از نظر اقتصادی و امنیت بیشتر از سه جنگی که با هند داشت، از افغانستان آسیب دیده است.
درانی در نشست بین‌المللی «پاکستان در چشم‌انداز ژئوپلیتیک در حال ظهور» که از سوی موسسه مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد و موسسه آلمانی «فردریش‌ ایبرت» سازماندهی شده بود، بار دیگر این اتهام‌زنی‌ها مبنی بر حمایت طالبان از تی‌تی‌پی را تکرار کرد.
وی افزود طی دو دهه گذشته بیش از 80 هزار پاکستانی در جنگ با تروریسم کشته شده‌اند و این روند هنوز ادامه دارد.
درانی خاطرنشان کرده است: «حملات تحریک طالبان پاکستانی به مناطق مرزی پاکستان 65 درصد و حملات انتحاری 500 درصد افزایش یافته است».
وی تصریح کرد: پس از خروج نیروهای خارجی این امید وجود داشت که صلح در افغانستان سبب صلح در منطقه شود، اما چنین انتظاراتی کوتاه‎مدت بود.
این دیپلمات ارشد پاکستانی پیش از این نیز مدعی شده بود تی‌تی‌پی از طریق نمایندگان افغان از هند پول می‌گیرد و تخمین می‌زند 5 هزار تا 6 هزار شبه نظامی تی‌تی‌پی در افغانستان پناه گرفته‌اند.
این در حالی است که حکومت طالبان همواره با رد ادعای حمایت و پناه دادن به تی‌تی‌پی تأکید کرده که افغانستان به هیچکس اجازه استفاده از خاک این کشور علیه دیگران را نمی‌دهد و اسلام‌آباد نباید ناکامی‌های امنیتی خود را به دوش کابل بیندازد.
انتهای پیام/.