خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست - تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403 - 18:31
معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه تصریح کرد انتظار حل موضوع فلسطین تا زمانی که اشغالگری و تجاوز ادامه داشته باشد واقع بینانه نیست.
غزه،توقف،باقري،فوري،تجاوز،پايدار،برقراري

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست بریکس در مسکو انتظار برای حل موضوع فلسطین حین ادامه اشغالگری و تجاوزها را دور از واقعیت توصیف کرد.
او گفت: «کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه از لبنان گرفته تا عراق و دریای سرخ، توقف فوری جنایات و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه و برقراری آتش بس فوری کامل و پایدار است.»
وی اضافه کرد: «در حالی که اسرائیلی ها مردم غزه را از دسترسی به آب، غذا و دارو محروم کرده‌اند، آمریکا با پیشرفته ترین سلاح ها از اشغالگران و متجاوزان صهیونیست حمایت می‌کند.»
باقری اضافه کرد: «از این رو توقف سریع و بدون قید و شرط نسل‌کشی در غزه که یک ضرورت جهانی است، مستلزم توقف کمک‌ها، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا از اسرائیل به ویژه در زمینه ارسال تجهیزات و سلاح‌های تهاجمی به این رژیم است.»
او تأکید کرد: «تا زمانی که پدیده اشغال و تجاوز وجود داشته باشد، انتظار برای حل پایدار موضوع فلسطین با واقعیت منطبق نیست.»
انتهای پیام/