خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

تسنیم | بین‌الملل | پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403 - 18:31
دولت آمریکا در یک اقدام نمایشی جدید یک نماینده ویژه در امور نوار غزه و همچنین مسائل انسان دوستانه در غرب آسیا تعیین کرد.
غزه،آمريكا،دولت،جنگ،امور،نمايشي

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دولت آمریکا که اصلی‌ترین عامل ادامه‌دار شدن جنگ در غزه است در یک اقدام نمایشی جدید یک مقام جدید را به عنوان نماینده ویژه دولت در امور غزه انتخاب کرده است.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، «لایز گراند» که سابقاً از مقام‌های سازمان ملل بوده را به سمت «نماینده ویژه در امور غزه/مسائل انسان‌دوستانه در خاورمیانه» منصوب کرده است.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای برای اعلام این موضوع گفته که ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه در غزه بایستی افزایش و مداومت داشته باشد.
این انتصاب در شرایطی انجام شده که دولت آمریکا تا کنون به درخواست‌های عمومی برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل جهت اتمام جنگ در غزه از جمله از طریق قطع ارسال سلاح توجهی نشان نداده است.
دولت آمریکا، در عوض، در بیش از 200 روزی که از جنگ در غزه می‌گذرد انجام اقدامات نمایشی مانند پرتاب بسته‌های کمکی برای مردم غزه و یا صدور بیانیه در خصوص ضرورت افزایش کمک‌رسانی‌ها به این منطقه را در دستور کار داشته است.
انتهای پیام/