خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کشف 5 تن چوب جنگلی قاچاق در کلاردشت

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403 - 16:30
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از توقیف دو دستگاه خودروی نیسان حامل 5 تن چوب جنگلی قاچاق خبر داد.
انبار،چوب،شهرستان،پليس،كشف،امنيت،احتكار،بابل،باتري،جنگلي،ماموران

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کلاردشت، به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ ناصر صالحی در تشریح این خبر، اظهار داشت: ماموران یگان امداد شهرستان در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیرمجاز چوب از جنگل‌های این شهرستان، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی از شناسایی دو دستگاه خودروی نیسان حامل چوب جنگلی در محور عباس آباد خبر داد و افزود: ماموران در اقدامی غافلگیرانه خودرو‌های نیسان را توقیف و در بازرسی 5 تن چوب که به صورت غیر مجاز از جاده جنگلی برداشت شده بود، را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت با اشاره به دستگیری متهمین در این عملیات، خاطرنشان کرد: ماموران در این رابطه پرونده‌ای تشکیل و متهمان را به مرجع قضایی معرفی کردند.
صالحی در پایان با اشاره به اینکه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی را در پی دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.
کشف انبار احتکار باتری قاچاق در بابل
سرهنگ محمد محمدپور اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با احتکار، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، از وجود یک انبار احتکار باتری خودرو در شهرستان بابل مطلع شدند.
وی گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با هماهنگی قضایی و همکاری کارشناسان اداره صمت شهرستان بابل در بازدید از انبار مورد نظر 300 عدد باتری قاچاق خودرو را کشف کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران ضمن بیان اینکه انبار کشف شده در سامانه جامع اداره صمت ثبت نشده بود، افزود: کارشناسان ارزش کشفیات مذکور را 15 میلیارد ریال برآورد کردند و مالک انبار پرونده را دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.
انتهای پیام/