خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است

مشرق | بین‌الملل | سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403 - 22:53
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت که اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره تسهیل ورود کمک‌ها به غزه پایبند نبوده است.
غزه،ادامه،بورل،بمباران،بامداد،مسئول

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت که باید تلاش‌ها با کشورهای حاشیه خلیج فارس برای ایجاد راه حل سیاسی در خاورمیانه را یکپارچه کنیم.
بورل اضافه کرد: «امیدواریم که به آتش‌بس دائمی در غزه رسیده و درباره راه حل سیاسی این بحران بر اساس راه حل دو دولت فعالیت کنیم».
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: «اسرائیلی‌ها به قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تسهیل ورود کمک‌ها به غزه پایبند نبوده‌اند».
جنایت‌های رژیم صهیونیسیتی در غزه در حالی ادامه دارد که دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد.
به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.
در این میان بمباران و گلوله‌باران منطقه مختلف غزه از بامداد امروز تاکنون ادامه دارد؛ در ساعات ابتدایی بامداد جنگنده‌های اسرائیلی منطقه «الثلاثینی» در مرکز شهر غزه را به شدت بمباران کردند.
شمال غزه نیز هدف حملات پهپادها قرار گرفت.