خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اسماعیلی: عزم ایران و پاکستان ساختن یک معادله جدید در جهان فرهنگی است

مشرق | سیاسی | سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403 - 18:54
مشترك،فرهنگي،مذاكرات،همتاي،پاكستاني،اقدامات،طراحي

به گزارش مشرق، اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی نوشت:
مذاکرات هیات‌های عالی ایران و پاکستان در اسلام‌آباد نشان داد عزم هر دو طرف، ساختن یک معادله جدید در جهان فرهنگی است تا اتحادهای تازه و پایدار در حوزه تمدنی مشترک پدید آید؛ اتحادهایی خلل‌ناپذیر که مبنای آن صرفا منافع کوتاه مدت نیست، بلکه برپایه ستون‌های مشترک هویتی است.
تدبیر جناب آقای رئیس‌جمهور برای اتخاد این رویکرد راهبردیِ فرهنگی در مناسبات عالی دو کشور، پیشران یک تحرک همه‌جانبه‌ است که نه تنها فضای حاصل از آن، به مذاکرات ما جامعیت و شتاب بخشیده، بلکه موجب ظهور ابتکارهای جسورانه و مشارکت بیشتر نخبگان فرهنگی در عرصه بین‌المللی است.
مذاکرات من با همتای پاکستانی در این فضا به پیشرفت‌های چشمگیری برای اجرای طرحهای مشترک انجامید که هم اقدامات نمادین و هم تولیدات فرهنگی را دربرمی‌گیرد.
نام‌گذاری یکی از مهم‌ترین خیابان‌های اسلام آباد به نام ایران و تولید مشترک سینمایی درباره اقبال لاهوری، بخشی از این کوشش‌هاست.
ما در کنار افزایش قدرت نظامی، در حال طراحی یک پدافند فرهنگی مشترک با همکاری شرکای خود در سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی هستیم.
یکی از محورهای مذاکرات با همتای پاکستانی نیز، طراحی سلسله‌ای از اقدامات فراگیر در جهت دفاع از فلسطین بود و به چارچوبی قابل اجرا در این زمینه رسیدیم.