خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تبرئه "جام جم" از شکایت "فیلیمو"

تسنیم | اجتماعی و حوادث | سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403 - 17:30
سخنگوی هیئت منصفه دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده های سایت رجانیوز، همشهری آنلاین و روزنامه جام جم با حضور اعضای منصفه در شعبه 9 دادگاه کیفری یک برگزار شد. در این دادگاه روزنامه "جام جم" از شکایت "فیلیمو" تبرئه شد.
همشهري،آنلاين،شكايت،دادگاه،هيئت،منصفه،مديرمسئول،شاكي،ميلاد،خ ...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اکبر نصراللهی؛ سخنگوی هیئت منصفه دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی اظهار کرد: با شکایت سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، میثم نیلی‌احمدآبادی؛ مدیر مسئول سایت خبری رجانیوز به نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع در تاریخ 27 تیر 1402 متهم بود که با اعلام رضایت شاکی و توضیح رجانیوز در سایت خود، رسیدگی منتفی اعلام شد.
وی افزود: امروز همچنین پرونده دانیال حاجی ابوالحسن معمار؛ مدیرمسئول همشهری آنلاین به اتهام افترا و نشر اکاذیب موضوع شکایت میلاد حاتم‌آبادی فراهانی رسیدگی شد.
در شکایت شاکی و اظهارات وکیل اعلام شده است همشهری آنلاین در تاریخ شانزدهم آبان 1402 ، محتویات حکم دادگاه در مورد آقای میلاد حاتم آبادی فراهانی و اتهامات ایشان را بر خلاف قانون، پیش از قطعیت دادنامه منتشر کرده است.
نصراللهی ادامه داد: مدیرمسئول همشهری آنلاین و وکیل موسسه همشهری در دفاعیات خود گفته که مطلب همشهری آنلاین بعد از انتشار در رسانه‌های رسمی دیگر و نام بردن سخنگوی وقت قوه قضاییه از میلاد حاتمی، بدون سوءنیت و در راستای وظیفه حرفه‌ای و اطلاع رسانی، بازنشر داده شده‌ است.
اعضای هیئت منصفه بعد از استماع شکایت و دفاعیات فوق، مدیر مسئول همشهری آنلاین را با اکثریت مطلق آراء مجرم ندانسته‌اند.
وی افزود: آخرین پرونده‌ای که امروز(دوشنبه) بررسی شد، پرونده مهدی گیوه‌کی؛ مدیرمسئول روزنامه جام جم و علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده بود.
مشتکی عنهم با شکایت شرکت فناوران ایده‌پرداز صبا به نشر مطالب خلاف واقع متهم هستند.
در تاریخ دهم بهمن 1401 در روزنامه جام جم با مدیر مسئولی مهدی گیوه‌کی و با نویسندگی علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده‌، تبلیغ سکس دگرباشی، اباحه‌گری افکار الحادی اندیشه‌های صهیونیسم رواج روابط آزاد و خارج از عرف و باروهای دینی عادی‌سازی بی‌اخلاقی لطمه به پیکره جامعه تخلفات فرهنگی عوام فریبی و تخلفات اجتماعی را به شاکی منتسب دادند که هیئت منصفه به اتفاق آرا، متهمان را مجرم ندانستند.
سخنگوی هیئت منصفه دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی گفت: رأی دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های میثم نیلی، دانیال حاجی ابوالحسن معمار، مهدی گیوه‌کی و علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده که به ریاست قاضی کریمی در شعبه 9 دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.
انتهای پیام/