خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

26 کارگر نمونه خراسان جنوبی به دیدار رهبر انقلاب می‌روند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403 - 14:53
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه 26 کارگر نمونه از استان به دیدار مقام معظم رهبری می روند، گفت: امسال 26 برنامه محوری هفته کار و کارگر در استان اجرا می شود.
خراسان،جنوبي،گذشته،استان،اشرفي،كارگري،تعاون،مديركل،رفاه،برگز ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامرضا اشرفی امروز، سه‌شنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح جدید کالابرگ الکترونیک از دهه فجر سال گذشته آغاز شده است و تا 17 اردیبهشت امسال ادامه دارد که 4 هزار و 22 فروشگاه استان در این طرح مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه 78 درصد جمعیت استان در دهک یک تا 7 قرار دارند گفت: تاکنون مشمولان این طرح حدود یکهزار و 500 میلیارد تومان خرید انجام داده‌اند و اقلامی مانند برنج و ماکارونی بیشترین میزان فروش را داشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز از کاهش 15درصدی حوادث ناشی از کار و کاهش 58درصدی فوتی‌ها در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: خراسان جنوبی در مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها رتبه چهارم کشوری را دارد.
اشرفی، با اعلام اینکه میزان اشتغال مجدد بیکاران 185 نفر بوده است، اظهار داشت: طی سال گذشته 7 هزار و 144 مورد بازرسی با اولویت معدن، صنعت و ساختمان انجام شده است.
وی از فعالیت یکهزار و 121 تعاونی در سطح استان خبر داد و گفت: طی سال گذشته صادرات شرکت‌های تعاونی به کشورهای همسایه، حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی، 23 میلیون دلار بوده است که افزایش 49درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با ابراز اینکه "سال گذشته 2 هزار و 158 فرصت شغلی در تعاونی‌ها ایجاد شده است." افزود: در این مدت بالغ بر 124 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی اعلام شده و تاکنون بیش از 80 میلیارد تومان آن‌ پرداخت شده است.
‌اجرای 26 برنامه محوری هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی
اشرفی گفتد: 26 برنامه محوری و بیش از 120 برنامه شهرستانی در هفته کار و کارگری در سطح استان اجرایی می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های هفته کار و کارگری گفت: دیدار 26 کارگر نمونه با رهبری، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار تشکل‌های کارگری با نماینده ولی فقیه، عیادت از حادثه‌دیدگان ناشی از کار و برگزاری میزهای خدمت در محل مصلی‌های نماز جمعه از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.
وی اضافه کرد: جشن تجلیل از کارگران ساختمانی برگزاری نشست‌های تخصصی، تجلیل از مدال‌آوران ورزشی بخش کارگری و برگزاری مانور بزرگ روز جهانی ایمنی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.
اشرفی راجع به اقدامات انجام‌شده طی سال گذشته اظهار داشت: در این مدت 10 هزار و 659 فرصت شغلی در سامانه ملی رصد ثبت شده که 14 هزار و 500 نفر توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه 12 مرکز کاریابی در سطح استان وجود دارد و طی سال گذشته 1400 نفر به‌‌کارگیری شده‌اند گفت: با توجه به قوانینی مانند ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی، 228 گشت بازرسی نیز انجام شده است.
انتهای پیام/254+