خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وصول 935 میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403 - 11:53
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با صدور دستورات قضایی و پیگیری های انجام شده از سوی دادگستری خوزستان و بر اساس اقدامات گسترده اجرایی به عمل آماده، مبلغ 935 میلیارد تومان دیگر از مطالبات حق آلایندگی استان وصول شد.
وصول،آلايندگي،استان،دادگستري،پيگيري،كشور،خوزستان،عوارض

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی دهقانی، گفت: با صدور دستورات قضایی و پیگیری‌های انجام شده از سوی دادگستری خوزستان و بر اساس اقدامات گسترده اجرایی به عمل آماده، مبلغ 935 میلیارد تومان دیگر از مطالبات حق آلایندگی استان به حیطه وصول درآمد که با احتساب رقم وصول شده سال گذشته، این عدد به 8300 میلیارد تومان رسیده است.
وی درباره موضوع پیگیری وصول معوقات پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های صنعتی در خوزستان افزود: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص وصول حق آلایندگی استان‌ها، در راستای عدالت اجتماعی و تحقق حقوق عامه مردم خوزستان، مطابات معوق چهار شرکت نفت و گاز استان به حیطه وصول درآمده که پس از واریز به حساب خزانه‌داری کل کشور به منظور مصالح استان و بهبود محیط زیست و تامین منابع شهرداری‌های استان از سوی مدیران مربوطه هزینه می‌شود.
دهقانی گفت: با توجه به صدور احکام نمایندگی از سوی این دادگستری برای نماینده تعرفه شده از سازمان امور مالیاتی کشور، جمع وصولی عوارض آلایندگی با احتساب 12 ماهه سال 1402 و فروردین سال جاری، به مبلغ هشت هزار و 300 میلیارد تومان رسیده است.
رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر از پیگیری‌های رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جهت پیگیری وصول عوارض آلایندگی در سال گذشته و فروردین سال جاری، گفت: این دادگستری همکاری های لازم را در راستای تحقق درآمدهای عمومی کشور به ویژه وصول عوارض آلایندگی و پیگیری حقوق مردم، همچون سابق پیگیری خواهد کرد.
انتهای پیام/