خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اهدای 4727 قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403 - 11:30
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از اهدای 4 هزار و 727 قلم لوازم ضروری زندگی بین نیازمندان استان در سال گذشته خبر داد.
حمايت،ضروري،طرح،خانواده،اجراشده،مددجويان،امداد،لوازم،حسيني،خ ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تاکنون برای تهیه لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت بالغ بر 165 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به هفته ملی سلامت خانواده از اول تا هفتم اردیبهشت گفت: خرید و اهدای لوازم ضروری زندگی به مددجویان با هدف تأمین بخشی از وسایل مورد نیاز و آسایش آنها انجام می‌‌شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی افزود: در این راستا در مدت اشاره شده 4 هزار و 727 قلم لوازم ضروری زندگی به ارزش 165 میلیارد ریال بین مددجویان تحت حمایت توزیع شده است.
حسینی با اشاره به اینکه این وسایل از تولیدات داخلی که شامل کولر آبی، بخاری گازی، یخچال، آبگرمکن گازی، ماشین لباسشویی و ...
بوده است، خاطرنشان کرد: رفع فقر و محرومیت‌زدایی، تقویت بنیه فرهنگی و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد است.
معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی افزود: براساس ‌نیازسنجی‌های انجام‌شده به ‌منظور تأمین نیازهای ضروری تمامی خانوارهای تحت حمایت، ضمن قدردانی از مشارکت و همراهی خیرین، برای هم‌افزایی کمک‌های مردمی و ظرفیت‌های موجود در سازمان‌ها و نهادها نیاز به توجه هر چه بیشتر مسئولان است تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای ضروری اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشیم.
حسینی، همچنین از 4 هزار و 235 فرصت شغلی ویژه نیازمندان استان در سال گذشته خبر داد و گفت: 4 هزار و 12 طرح خوداشتغالی، مشاغل خانگی و پیمانکاری ویژه نیازمندان اجراشده که برای 4 هزار و 235 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی افزود: در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و مشارکت این افراد در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، طرح‌های مشاغل خانگی و خود اشتغالی در استان اجرا شد که در این راستا 4 هزار و 761 میلیارد ریال از منابع امدادی و بانکی پرداخت شده است.
معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار و 892 طرح در روستا و تعداد 2 هزار و 120 طرح در شهر اجراشده و یک هزار و 496 طرح توسط بانوان و تعداد 2 هزار و 516 طرح توسط آقایان در سطح استان اجراشده است.
انتهای پیام/ 252