خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403 - 10:59
معاون توسعه مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر افزایش روند تأمین اعتبارات محیط زیستی گفت: هدف مسوولان اولویت دادن به رفع تنگناها و مشکلات و ایجاد ترازمندی در زمینه چالش‌ها است.
زيست،محيط،حفاظت،زيستي،اعتبارات،هوا،مديريت،توسعه،درصد،صدم

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست در سال‌های اخیر با تأمین اعتبارات در جایگاه مناسب‌تری قرار گرفته است گفت: تأمین معیشت محیط‌بانان و نیروهای یگان حفاظت نیز با این بهبود روند ،در اولویت بیشتری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: اعتبارات محیط زیست در سال‌های اخیر از ۱۲ صدم درصد به ۱۸ صدم درصد رسیده است و افق آینده هدف گذاری روی یک درصد است در حقیقت اعتبارات از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ به حدود ۱,۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است.
درآمدهای محیط زیست نیز در سال‌های اخیر افزایش داشته است و در این عرصه موفقیت‌های مناسبی به دست آمده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون کشورمان با چالش‌های مختلف زیست محیطی روبرو است، ادامه داد: همه اهداف مسؤولان و برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران در عرصه محیط زیست اولویت دادن به رفع تنگناها و مشکلات و ایجاد ترازمندی در زمینه چالش‌ها است.
این مقام مسؤول افزود: در حوزه محیط زیست با چالش‌هایی نظیر موضوع آب، آلودگی هوا، تغییر کاربری اراضی و فرسایش زمین، مصرف بی رویه انرژی و تخریب، انقراض و به خطر افتادن تنوع زیستی رو به رو هستیم.
همچنین طی سال گذشته درگیر چالش‌های محیط زیستی با مشکلات ناشی از حوزه گرد و غبار، آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها در کلانشهرها مواجه بودیم.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمانی صنایع در مسیر توسعه پایدار حرکت می‌کنند که در کنار اقتصادی بودن پروژه‌ها، نظم اجتماعی را هم تقویت کنند و ضمن حفظ حقوق نسل‌های آینده، محیط زیست را هم تخریب نکنند.
وی خاطر نشان کرد: با تلاش‌هایی که از طریق دفاتر تخصصی مانند پایش فراگیر، مدیریت پسماند، مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم، ارزیابی زیست محیطی، حفاظت از آب و خاک و دبیرخانه گرد و غبار کشور انجام می‌شود، در جهت کنترل این آلودگی‌ها و حفظ محیط زیستی سالم و عاری از هر گونه آلایندگی تلاش می‌شود.