خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل پس از شکست در ۷ اکتبر استعفا داد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | دوشنبه، 03 اردیبهشت 1403 - 13:00
رئیس سازمان طلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به امان به دلیل مسئولیت ناکامی در ۷ اکتبر تصمیم به استعفا از سمت خود گرفته است.
رژيم،صهيونيستي،نظامي،استعفا،مسئوليت،شكست

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که آهارون حلیوا، رئیس بخش اطلاعات نظامی در پی مسئولیت خود در قبال شکست در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، تصمیم به استعفا از ارتش صهیونیستی گرفت.
براساس گزارش المیادین، رسانه‌های صهیونیستی اشاره کردند که استعفای او فوری نخواهد بود، اما انتظار می‌رود پس از چند هفته انجام شود.
او توضیح داد که در این مدت از او خواسته می‌شود تا جانشین خود را انتخاب کند و همچنین تحقیقات دیگری در مورد امان را تکمیل کند که حلیوا قبل از استعفا به رئیس ستاد ارائه خواهد کرد.
آمیت ساعر، رئیس تیپ تحقیقاتی در بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به امان چند روز پیش بلافاصله پس از بر عهده گرفتن مسئولیت کامل شکست اطلاعاتی این رژیم در ۷ اکتبر، از سمت خود استعفا داد.
این در شرایطی است که از زمان وقوع طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی بین جناح‌های این رژیم، از جمله کابینه، نهاد‌های امنیتی و نهاد‌های نظامی در مورد اینکه چه کسی مسئولیت این شکست را بر عهده دارد، کشمکش ادامه دارد.
تحلیلگران سیاسی و نظامی در رژیم صهیونیستی انتظار دارند که این موضوع به بمبی تبدیل شود که به محض پایان جنگ منفجر می‌شود و این همان چیزی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر به دلیل آن به دنبال طولانی کردن جنگ است.