خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شبکه بیت کوین چهارمین هاوینگ را تکمیل کرد

تسنیم | اقتصادی | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 19:54
شبکه بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت کوین جمعه شب (به وقت محلی) برای چهارمین بار شاهد رویداد "هاوینگ" یا نصف شدن پاداش استخراج بود که به این ترتیب از 6.25 به 3.125 بیت کوین رسید.
كوين،بيت،هش،رويداد،استخراج،نرخ،شبكه،قيمت

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌بی‌سی نیوز، شبکه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت کوین جمعه شب (به وقت محلی) برای چهارمین بار شاهد رویداد "هاوینگ" یا نصف شدن پاداش استخراج بود که به این ترتیب از 6.25 به 3.125 بیت کوین رسید.
به گزارش کوین متریک، قیمت بیت کوین پیش از این رویداد نوسان داشته است و در این هفته حدود 4 درصد کاهش یافت و حدود 64100 دلار معامله شد.
به طور خودکار، هاوینگ نباید بر قیمت بیت کوین در کوتاه مدت تأثیر بگذارد اما بسیاری از سرمایه گذاران بر اساس عملکرد این ارز دیجیتال پس از هاوینگ‌های قبلی، انتظار سودهای بزرگی در ماه های آینده دارند.
پس از هاوینگ سال های 2012، 2016 و 2020، قیمت بیت کوین به ترتیب حدود 93 برابر، 30 برابر و 8 برابر افزایش یافت.
با این حال، این رویداد آزمون بزرگی برای شرکت‌های استخراج بیت کوین است.
رجینالد اسمیت، تحلیلگر بانک آمریکایی جی پی مورگان، در این باره گفت: اگر اتفاق خاصی صورت نگیرد، این هاوینگ درآمدهای این صنعت را به نصف کاهش می دهد و موجی از ادغام و تعطیلی کسب و کارها را به راه می اندازد.
وی افزود: اگرچه (امیدواریم این رویداد) نرخ هش شبکه و هزینه سرمایه‌ای این صنعت را منطقی کند، که در نهایت برای اپراتورهای باقی مانده خوب است.
"هش ریت" (Hash rate) یا نرخ هش معیاری برای قدرت محاسباتی ماینر (استخراج کننده) است که برای پردازش تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین استفاده می‌شود.
هرچه نرخ هش ماینر بیشتر باشد، فرصت درآمد بیشتری دارد.
انتهای پیام/