خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مرگ فردی که مقابل دادگاه ترامپ خودسوزی کرد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 19:18
مردی که حین برگزاری دادگاه رئیس جمهور پیشین آمریکا خود را مقابل ساختمان دادگاه به آتش کشید، بر اثر جراحات شدید جان خود را از دست داد.
كشيد،آتش،پليس،دادگاه،اعلام،روز

پلیس نیویورک اعلام کرد مردی که روز گذشته مقابل دادگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا خود را به آتش کشید و وضعیت او «وخیم» اعلام شده بود، در پی جراحات شدید جان خود را از دست داد.
به گزارش سی‌بی‌اس، روز جمعه مردی به نام «ماکس آزارلو» اهل ایالت فلوریدا، مقابل دادگاهی که ترامپ در آن به اتهام پرداخت حق‌السکوت محاکمه می‌شد، خود را به آتش کشید.
در جریان این حادثه، آزارلو برگه‌هایی نامشخص را به هوا پرتاب کرد، لباس‌هایش را به مواد پاک کننده الکلی اشتعال‌زا آغشته کرد و سپس اقدام به خودسوزی نمود.
پلیس پیشتر گفته بود که او به عنوان یک نظریه‌پرداز توطئه شناخته می‌شود.
ترامپ، اولین رئیس‌جمهور سابق آمریکاست که پرونده‌های کیفری دارد.
او در روز‌های گذشته به دلیل پرونده پرداخت حق‌السکوت در نیویورک در حال محاکمه بوده است.
بسیاری از افسران پلیس در روز جمعه به عنوان بخشی از اقدامات احتیاطی گسترده امنیتی برای اطمینان از ایمنی دادگاه در صحنه حضور داشتند.
روزنامه‌نگاران از سراسر جهان نیز بیرون دادگاه منتظر بودند و برخی از آنها خودسوزی آزارلو را به طور زنده روی آنتن نشان دادند.
در پی این حادثه مقامات اعلام کردند که در حال بررسی پروتکل‌های امنیتی هستند و در نظر دارند دسترسی به پارکی که آزارلو خود را در آن به آتش کشید، ببندند.