خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 17:53
مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی از اعزام بیش از 10 هزار زائر خانه خدا در حج تمتع 1403 از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس خبر داد.
زائران،فرودگاه،اعزام،استان،حج،مشهد،عمليات،تمتع

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه‌های خراسان‌رضوی، محمود امانی‌بنی، در جلسه هماهنگی عملیات حج تمتع 1403 با با اشاره آغاز عملیات حج تمتع 1403 از اردیبهشت‌ امسال گفت: زائران خانه خدا در قالب گروه‌های مدینه قبل و بعد از تاریخ 29 اردیبهشت عازم سرزمین وحی می‌شوند و عملیات رفت تا 12 خرداد از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد ادامه دارد.
امانی‌بنی افزود: بر همین اساس 5808 زائر مدینه قبل از تاریخ 29 اردیبهشت‌ تا 6 خردادماه و 5166 زائر مدینه بعد نیز از تاریخ 4 تا 12 خردادماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه در عملیات حج تمتع امسال، زائران استان خراسان‌شمالی نیز از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد، خاطرنشان کرد: آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از اول تیر خواهد بود.
امانی‌بنی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر آمادگی کامل فرودگاه مشهد در آستانه آغاز اعزام زائران سرزمین وحی، یادآور شد: از آنجا که آرامش و رفاه زائران برای ما اهمیتی دوچندان دارد، سختگیری‌های لازم باید پیش از اعزام انجام شود تا زائران مبادا در عربستان سعودی دچار مشکل و سختی شوند.
مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی در خاتمه با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در بازه زمانی اعزام و بازگشت زائران حج تمتع 1402، در میان 21 فرودگاه کشور دارای بیشترین آمار نشست و برخاست و اعزام حجاج بوده است، تاکید کرد: توصیه‌‌های امنیتی لازم پیش از مراجعه به فرودگاه به زائران ارائه و اطلاع‌رسانی مربوطه حتما از طریق کاروان‌ها انجام شود.
به گزارش تسنیم، در این نشست حجت‌الاسلام مهدی شجاع؛ مدیرکل حج و زیارت خراسان‌رضوی، جانشین فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی استان، سرهنگ نظری جانشین پلیس فرودگاه‌های استان، مسئولان شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، شرکت‌های هندلینگ‌کننده و معاونان و روسای ادارات فرودگاه‌های استان حضور داشتند که به‌میزبانی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد.
انتهای پیام/282