خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مردم استان تهران طی ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رود‌ها خودداری کنند

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 17:19
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی خبر داد.
استان،تهران،بحران،مديريت،مديركل،هشدار،احتمال،هواشناسي،احتياط ...

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران:
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی خبر داد و گفت: مردم استان تهران طی ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رود‌ها خودداری کنند.
به گزارش مدیریت بحران استان تهران، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر شنبه از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی استان تهران خبر داد و گفت: بر اساس اعلام این سازمان از فردا یک شنبه دوم اردیبهشت ماه تا پایان روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه شاهد فعالیت این سامانه خواهیم بود.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی، وقوع مخاطراتی نظیر رگبار باران و رعد و برق و در نقاط مستعد به ویژه نیمه شمالی استان بارش تگرگ و در نیمه جنوبی استان، وزش باد شدید و در برخی نقاط استان خیزش گردوخاک را خواهیم داشت، گفت: طبق این پیش بینی احتمال آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب وجود دارد لذا به همه مردم عزیز توصیه می‌شود ضمن احتیاط در سفر‌های برون شهری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند و نسبت به عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط کنند.
یزدی مهر بیان کرد: با توجه به لغزندگی و کاهش دید و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه ها، از مردم می‌خواهیم برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از حوادث ناگوار، در صورت عدم ضرورت در محور‌های کوهستانی حاضر نشوند و در صورت ضرورت احتیاط لازم را داشته باشند.
وی در خصوص احتمال وقوع وزش باد شدید و خسارت به سازه‌های موقت نیز هشدار داد و گفت: احتمال خسارت به نهال درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد لذا به کشاورزان عزیز توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم را بیاندیشند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر نیز هشدار داد و بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و آب رو‌ها تاکید کرد.