خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیامدهای اِل‌نینو؛ اعلام وضعیت اضطراری و جیره‌بندی برق در اکوادور

مشرق | بین‌الملل | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 17:12
رییس جمهور اکوادور برای دومین بار در این کشور، به دلیل بحران انرژی وضعیت اضطراری اعلام کرد.
اكوادور،اضطراري،وضعيت،كشور،اعلام،نوبوآ،برق

به گزارش مشرق، دانیل نوبوآ، رییس جمهور اکوادور به‌دلیل بحران انرژی که به جیره‌بندی در این کشور واقع در آمریکای جنوبی منجر شده است، برای دومین بار وضعیت اضطراری اعلام کرد.
نوبوآ که در ماه نوامبر به کرسی ریاست جمهوری اکوادور تکیه زد، اوایل هفته جاری برای دومین بار در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.
دلیل اعلام وضعیت اضطراری جدید در اکوادور بحران انرژی است و با قطعی متناوب برق در سراسر این کشور همراه خواهد بود.
به نوشته رویترز، با این حال، قطعی برق فردا به دلیل برگزاری همه‌پرسی به منظور تصویب مجموعه‌ای از تدابیر امنیتی در راستای مبارزه با خشونت در این کشور، به طور موقت تعلیق خواهد شد.
نخستین وضعیت اضطراری در ماه ژانویه با هدف کنترل جرم و جنایت افسارگسیخته در اکوادور اعلام شد و در جریان آن نیروهای ارتش و پلیس مجاز به همکاری نزدیک‌تر بودند.
نوبوآ در آخرین وضعیت اضطراری که ۶۰ روز به طول انجامید، نیروهای ارتش و پلیس را به منظور حفاظت از زیرساخت‌های انرژی به موقعیت مکانی تاسیسات اعزام کرد.
وقوع خشکسالی در اکوادور ناشی از پدیده اقلیمی «اِل‌نینو»، به کاهش سطح آب سدهای برق‌آبی منجر شد که بخش عمده برق این کشور را تامین می‌کنند.