خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روسیه مرکز تولید پهپاد و سلاح‌های خودکار تأسیس می‌کند+ فیلم

مشرق | بین‌الملل | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 16:53
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته یک مرکز تحقیقاتی و تولید پهپاد و تسلحیات خودکار تأسیس کند.
دفاع،بازديد،روسيه،وزارت،ايجاد،خودكار

به گزارش مشرق، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور تصمیم گرفته مرکز تحقیقات و تولید پهپادها و سامانه های خودکار ایجاد کند.
براساس بیانیه‌ای که وزارت دفاع روسیه منتشر کرده، شویگو امروز از میدان آموزش نظامی در حومه مسکو بازدید کرد و در آنجا در جریان اجرای دستورالعمل‌های فرماندهی برای توسعه هواپیماهای بدون سرنشین و سلاح‌های کوچک با در نظر گرفتن تجربه عملیات نظامی ویژه قرار گرفت.
در این بیانیه همچنین آمده که «شویگو از انواع هواپیماهای بدون سرنشین با محموله بین ۱۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم از جمله یک هواپیمای تهاجمی کوادکوپتر مجهز به آخرین فناوری برای استفاده از انواع مهمات بسته به وظایف محوله بازدید کرد.
شویگو نیز در این بازدید گفت: وزارت دفاع روسیه تصمیم گرفته یک مرکز تحقیقاتی و تولیدی برای پهپادها و سامانه‌های خودکار ایجاد کند.
مرکزی که ایجاد خواهد شد به عنوان انجمنی برای مؤسسات و آزمایشگاه‌های مختلف در این زمینه عمل خواهد کرد که درگیر توسعه و تولید تسلیحات پیشرفته هستند.
شویگو در ادامه افزود که «گروه‌های تهاجمی باید به این نوع سلاح‌ها مجهز شوند تا به طور مؤثر پهپادهای دشمن را منهدم کنند.»