خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کاربران کتابخانه‌های عمومی ۴۷۰۰ ساعت به طرح «بهار در بهار» اختصاص دادند

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 16:41
طی سی روز، بیش از ۴۶۹۰ ساعت از سوی کاربران کتابخانه‌های عمومی به طرح بهار در بهار اختصاص یافت.
استان،بهار،قرآن،طرح،برنامه،ملّي،عترت،مجازي،استاني،قرآني

همزمان با شروع ماه مبارک رمضان دومین دوره طرح سراسری «بهار در بهار» به همراه اولین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم برگزار شد.
این طرح به مدت سی روز به صورت حضوری در ۳۱ استان کشور و به صورت مجازی در فضای مجازی در دو بخش استانی و ملّی برگزار شد.
بخش استانی طرح «بهار در بهار» شامل سه بخش اصلی تلاوت مجلسی توسط قاریان ممتاز بومی استان، توضیح و تفسیر آیات قرائت شده توسط دبیر محفل قرآن و عترت استان و در نهایت سخنرانی مدیرکل استان درباره آموزه‌های نهج البلاغه بود.
طی این مدت بسیاری از استان‌ها با خلاقیت و ابتکار این برنامه را در امامزاده‌ها و اماکن مقدسه اجرا کردند تا فضای معنوی برنامه و میزان استقبال از آن افزایش چشمگیری پیدا کند.
بخش ملّی برنامه نیز با اجرای هادی ربیعی، فعال قرآنی و دبیر شورای قرآن و عترت نهاد و ارائه نکات اخلاقی و آموزه‌های قرآنی شروع می‌شد و با معرفی کتاب توسط رضا محمدی چابکی، عضو هیئت علمی دانشگاه، و توضیحات تکمیلی پیرامون آن به پایان می‌رسید.
در پایان برنامه‌های این محافل از بین نفراتی که در اکثر برنامه‌ها حضور فعال داشتند، قرعه‌کشی انجام شد و از ۵ نفر با اهدای جوایز ده میلیون ریالی تقدیر خواهد شد.
سمیرا کرمی از استان اصفهان، کویسان درویشی از استان کردستان، لیلا جلوه‌گر از استان فارس، فاطمه الزهرا ندیری از استان اردبیل و حجت الله امینی تکاب از استان آذربایجان شرقی در این بخش معرفی شدند.