خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هشدار سیل در کرمان؛ تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 16:12
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد، احتمال وقوع سیل و تداوم ناپایداری های جوی کرمان تا پایان هفته خبر داد.
استان،مناطق،احتمال،كرمان،سامانه،جوي،پايان،اشاره،تگرگ،آبگرفتگ ...

حمید سالخورده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد، احتمال وقوع سیل و تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته خبر دارد و اظهار داشت: از امروز تا پایان هفته اکثر مناطق استان شاهد ناپایداری‌های جوی خواهد بود.
وی با بیان اینکه این ناپایداری‌ها از امروز در اکثر مناطق استان آغاز می‌شود، گفت: این ناپایداری‌ها به‌ صورت افزایش ابر، رگبار و باران گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تند بادهای لحظه‌ای در استان خواهد بود.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه بیشینه بارش‌ها طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود، افزود: این ناپایداری‌ها در نیمه غربی، شمال، مرکز و برخی از مناطق جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است، ادامه داد: این سامانه جوی از روز شنبه اول اردیبهشت ماه آغاز شده و پنج‌شنبه 6 اردیبهشت ماه پایان می‌‌یابد.
سالخورده با اشاره به اینکه این ناپایداری‌ها نیمه غربی، شمال و جنوب استان را در بر می‌گیرد، گفت: شهرستان‌های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، قلعه‌گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار، ماهان و منوجان تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه اثر مخاطره این سامانه، بارش رگباری باران، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان است، افزود: وزش تندباد لحظه‌ای و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد و خیزش گرد و خاک و همچنین احتمال برخورد صاعقه نیز پیش‌بینی شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم تردد، توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌شود، گفت: با توجه به احتمال رخداد تگرگ، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.
انتهای پیام/511/