خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وزارت دفاع:‌ سپاه جزو برترین نیروهای نظامی جهان است

مشرق | بین‌الملل | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 16:06
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای به مناسبت روز تاسیس سپاه تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌تواند در هر نقطه‌ای دشمن را مرعوب و منکوب کند.
انقلاب،اسلامي،وَ،پاسداران،سپاه،مِنْ،نهاد،نظامي،نيروهاي،مسلح،دفا ...

به گزارش مشرق، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت فرارسیدن دوم اردیبهشت ماه، «سالروز تاسیس سپاه پاسداران» بیانیه‌ای صادر کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لاتَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ یَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْء فی سَبیلِ اللّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لاتُظْلَمُونَ (سوره انفال-آیه ۶۰)
فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ مبنی بر تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مؤید عمق درایت و دوراندیشی معمار و بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی است که با تشکیل چنین نهاد کارآمدی همراه با ارتش مقتدر، دو بال کارآزموده و توانا در دفاع از کشور ایجاد گردید که در فراز و نشیب‌های تاریخ انقلاب با تمام قدرت به صیانت از میهن عزیز و ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام پرداخته اند.
نگاهی گذرا و اجمالی به کارنامه پرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون نشان می‌دهد سیر تحولات علمی و صنعتی در این نهاد مقدس تا چه میزان صعودی و فزاینده بوده است.
استفاده از دانش روز و تولید محصولات نوظهور و فناوری‌های پیشرفته که حاصل تحقیقات و تفکر اندیشمندانه داخلی است در کنار بهره‌برداری از ابتکارات و تجربیات نظامی و تاکتیکی باعث گردیده که همواره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میان نیروهای نظامی منطقه و جهان جزو برترین و کارآزموده‌ترین نیروها محسوب شود و بتواند در هر نقطه‌ای دشمن را مرعوب و منکوب نماید، نمونه مثال‌زدنی آن انجام عملیات پیچیده و ترکیبی «وعده صادق» بود که تمام کارشناسان نظامی جهان را حیرت‌زده کرد و توانست قدرت نظامی، شایستگی‌های دفاعی و توان بازدارندگی کشور را برای جهانیان به نمایش بگذارد.
این تعالی و موفقیت مدیون ایثار و ازخودگذشتگی سرداران، فرماندهان و سپاهیان جان برکفی است که با تقدیم خون پاک خویش به ندای پیر و مراد خود لبیک گفتند؛ و استقلال و سلطه‌ناپذیری در عرصه‌های بین المللی را برای ما به ارمغان آوردند.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با گرامیداشت این روز بزرگ و ادای احترام به شهیدان، جانبازان و آزادگان نیروهای مسلح انقلاب اسلامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام می‌دارد در مسیر تجهیز و تسلیح آن نهاد انقلابی از هیچ کوششی فروگذار نکرده و دوام توفیقات روزافزون همرزمان عزیزمان در آن نهاد انقلابی و ولایتمدار را در اجرای موفق و کامل ماموریت‌های محوله تحت توجهات حضرت ولی امر (ارواحنا له الفدا) و زعامت داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از خداوند سبحان مسئلت دارد.