خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خلیج‌ فارس در سواحل بوشهر مواج شد

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 15:12
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: با افزایش سرعت وزش باد تا 40 کیلومتر در ساعت تا 4 اردیبهشت خلیج فارس مواج و متلاطم است.
استان،بوشهر،ساحلي،باد،دريايي،وزش،ارتفاع

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: از فردا تا اواخر سه‌شنبه 4 اردیبهشت ماه وزش باد نسبتاً شدید تا 40 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.
وی از افزایش ارتفاع موج دریا تا 2 متر در نوار ساحلی استان بوشهر در مدت یادشده خبر داد و بیان کرد: با وزش باد جنوبی در برخی ساعات در سواحل استان سبب متلاطم و مواج شدن خلیج‌ فارس می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اختلال در فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناور به‌ویژه قایق و دیگر شناورها، پاره شدن تور صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات ساحلی را ازجمله مخاطرات هشدار دریایی زرد دانست.
شکوهی‌پور با تأکید بر پرهیز از تردد دریایی به‌ویژه خروج شناورها از اسکله‌های تجاری و صیادی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی استان بوشهر 90 تا 150 سانتی‌متر و در برخی ساعات تا 2 متر افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه دمای هوا استان بوشهر در این مدت افزایش نسبی دارد، تصریح کرد: جهت باد در مدت یادشده جنوب شرقی و شمال غربی و لازم است تمهیدات لازم برای جلوگیری از حوادث احتمالی اندیشیده شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اکنون جهت وزش باد در استان را متغیر، با سرعت 8 تا 28 گاهی تا 36 کیلومتر در ساعت دانست و بیان کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل استان امروز 30 تا 90 گاهی 120 سانتی‌متر پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام/190