خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ثبت انواع قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس امکان‌پذیر است

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 15:00
مشاور معاون مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: تنها مرجع ثبت قرارداد اجاره سامانه خودنویس است و ثبت انواع قراردادهای اجاره در این سامانه امکان پذیر شده است.
سامانه،خودنويس،اجاره،مسكن،ثبت

علی ساسانی دستیار و مشاور معاون مسکن وساختمان وزارت راه وشهرسازی با بیان اینکه تمامی مستاجران باید برای دریافت کد رهگیری از طریق سامانه خودنویس اقدام کنند افزود: همزمان با شروع فصل جابه جایی ها و نقل و انتقالات مسکن، مستاجران باید برای ثبت قراردادهای اجاره خود از طریق سامانه خودنویس اقدام کنند.
وی افزود: در حال حاضر تنها مرجع ثبت قراردادهای اجاره سامانه خودنویس است که از همین طریق هم کد رهگیری برای تمامی مستاجران صادر می شود.
دستیار و مشاور معاون مسکن وساختمان وزارت راه وشهرسازیگفت: حتی اگر در دفاتر املاک هم قرارداد اجاره منعقد شود باید از طریق سامانه خودنویس اقدام شود و مشاوران املاک برای ثبت کد رهگیری هم باید از طریق سامانه خودنویس اقدام کنند به نوعی این سامانه در بخش اجاره مسکن الزامی شده است.
وی با بیان اینکه ثبت انواع اجاره ها در سامانه خودنویس الزامی شده است و امسال برای مبایعه نامه ها هم اقدام خواهیم کرد گفت: تمامی قراردادها از جمله تجاری ، اداری،مسکونی و حتی باغ و به صورت کامل تمامی املاک و مستغلات در این سامانه ثبت خواهد شد.
وی یادآور شد: این سامانه ابزاری است برای اعمال حاکمیت و به گونه ای طراحی شده است که راحت و قابل استفاده برای عموم جامعه باشد و اگر حاکمیت برای حوزه اجاره مسکن نیاز داشته باشد از این ابزار استفاده می کند.