خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

طالبان:حکومت سابق افغانستان زمینه فرار داعشی‌ها را فراهم کرد - تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 14:31
معاون نظامی اداره تنظیم امور زندان های هیئت حاکمه افغانستان اعلام کرد مقامات حکومت سابق در حین تصرف کابل توسط طالبان، زمینه فرار داعشی های زندانی را فراهم کردند.
افغانستان،طالبان،زندان،حكومت،بدر،زنداني

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «قاری حبیب‌الله بدر» معاون نظامی اداره تنظیم امور زندان‌های حکومت طالبان در گفتگو با «شمشاد» اظهار داشت مقامات حکومت سابق در زمان به قدرت رسیدن مجدد امارت اسلامی در کابل، زمینه فرار داعشی های زندانی را از زندان ها را فراهم کرده بودند.
به گفته بدر، در آن زمان حدود 600 داعشی از زندان «پلچرخی» در کابل فرار کردند و اکنون بیشتر آنها دوباره بازداشت شده و به نهادهای قضایی سپرده شده‌اند.
وی در ادامه با رد گزارش‌های مربوط به زندان‌های شخصی در افغانستان گفت هیئت حاکمه به کسی اجازه نخواهد داد زندان شخصی بسازد و مردم را محاکمه کند.
معاون نظامی اداره تنظیم امور زندان‌های حکومت طالبان درباره شمار زندانیان در افغانستان گفت: ما در تمام زندان‌های کشور 21 هزار زندانی داریم که از این تعداد 1400 نفر زن هستند.
بدر گفت: حدود 40 زندانی خارجی هم در افغانستان هستند که به اتهام جرایم مختلف دستگیر شده‌اند، آنها از برخی کشورهای همسایه مانند پاکستان هستند.
این مقام حکومت طالبان همچنین تاکید کرد در افغانستان زندان سیاسی نداریم.
گفتنی است اخیراً به دستور رئیس طالبان و به مناسبت عید فطر 3 هزار نفر از زندان‌های سراسر افغانستان آزاد شدند.
انتهای پیام/.