خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

احتمال حضور 10 تیم ایتالیایی در رقابت‌های اروپایی فصل آینده - تسنیم

تسنیم | ورزشی | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 13:53
عملکرد خوب نمایندگان سری A در فصل جاری تورنمنت های باشگاهی یوفا، ممکن است تعداد آنها در فصل آینده این مسابقات را افزایش دهد.
ليگ،سهميه،فصل،A،سري،آينده

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از قطعی شدن سهمیه پنجم سری A در فصل آینده لیگ قهرمانان، اکنون ایتالیایی‌ها درباره حضور نیمی از تیم‌های لیگ دسته اول‌شان در فصل آینده رقابت‌های اروپایی رؤیاپردازی می‌کنند.
راهیابی تیم‌های آتالانتا و رُم به نیمه نهایی لیگ اروپا و همزمان صعود فیورنتینا به نیمه نهایی لیگ کنفرانس، ماندن سری A روی دو پله نخست رنکینگ باشگاهی اتحادیه‌های فوتبال یوفا را تضمین کرده که ثمره آن اضافه شدن یک سهمیه به 4 سهمیه قبلی ایتالیایی‌‌ها در لیگ قهرمانان فصل آینده است.
حتی در صورت قهرمانی رم یا آتالانتا در لیگ اروپا به فرض عدم حضور آنها در میان 5 تیم برتر جدول رده بندی در پایان فصل، تعداد سهمیه‌های سری A در لیگ قهرمانان به 6 مورد افزایش پیدا خواهد کرد.
سری A اما برای فصل آینده می‌تواند 10 تا یعنی نیمی از تیم‌هایش را به رقابت‌های اروپایی بفرستد.
شرط اول رخ دادن چنین اتفاقی، 6 تایی شدن سهمیه سری A در لیگ قهرمانان است.
در آن صورت تیم‌های هفتم و هشتم سهمیه لیگ اروپا را کسب خواهند کرد و تیم نهم سهمیه لیگ کنفرانس را می‌گیرد.
شرط بعدی قهرمانی فیورنتینا در لیگ کنفرانس است و عدم حضورش در 8 پله بالای جدول سری A در پایان فصل.
قهرمانی فیورنتینا در لیگ کنفرانس، برای این تیم سهمیه حضور مستقیم در لیگ اروپای فصل آینده را به همراه خواهد داشت و به این ترتیب تعداد نمایندگان کالچو در فصل آینده لیگ اروپا به سه مورد افزایش خواهد یافت و تیم دهم سری A هم سهمیه لیگ کنفرانس اروپا را کسب می‌کند.
انتهای پیام/