خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شگرد جدید دشمن در بحث عفاف و حجاب در استان ایلام

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 13:53
امام جمعه ایلام با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی باید تلاش کرد گفت: لباس ها و آیین هایی اکنون در ایلام ترویج داده می شود که با فرهنگ کردی این استان تفاوت دارد و نشان می دهد دشمن با ترویج این فرهنگ متفاوت، حجاب و حیا را نشانه گرفته است.
فرهنگ،ايلام،استان،اشاره،عفاف،رسوم،تبار،حجاب

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اثبات قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی در پاسخ اخیر به رژیم صهیونیستی که قدرت بازدارندگی ایجاد کرد، گفت: اولین واکنش رژیم صهیونیستی با چند ریزپرنده مورد تمسخر قرار گرفت.
امام جمعه ایلام با بیان اینکه این استان در مقابل آداب و رسوم کردی دیگر مناطق منفعل قرار گرفته است، افزود: در ایام نوروز شاهد برخی مراسم‌ها بودیم که با فرهنگ کردی ایلامی اصلا شباهت نداشت.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به لباس ها، آیین ها و واژه هایی که اکنون در استان ایلام ترویج داده می شود، گفت: این موارد با فرهنگ کردی ایلام تفاوت دارد‌.
وی ادامه داد: نخبگان و شورای فرهنگ عمومی استان ایلام برای جلوگیری از این فرهنگ‌های وارداتی، به استان ورود کنند.
حجت‌الاسلام کریمی تبار با تاکید بر احیای آداب و رسوم استان، خاطر نشان کرد: این مهم وظیفه نخبگان فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی است.
نیازمند فرهنگ کار هستیم تا ایجاد اشتغال
امام جمعه ایلام گفت: در استان ایلام بیش از ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری، نیازمند فرهنگ کار هستیم.
وی به ظرفیت های فراوان استان مانند، صنایع دستی اشاره کرد و گفت: فرهنگ کار در بخش صنایع دستی باید از درون خانواده ها شروع شود، زیرا بسیاری از فرهنگ های گذشته ما در حال فراموشی است.
حجت‌الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه نهادینه شدن فرهنگ کار بهترین ابزار برای اشتغال و جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان است، افزود: جوان بیکار اسیر فضای مجازی می شود.
وی در ادامه به سرمایه گذاری دشمن روی مسأله حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: دشمن با ترویج فرهنگ و لباس‌هایی که با آداب و رسوم ما تفاوت دارد، عفاف و حجاب زنان ما را نشانه گرفته که باید جلوی این کار گرفته شود.
امام جمعه ایلام در پایان گفت: برای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی باید تلاش کرد، مسأله حجاب و عفاف نیازمند فرهنگ سازی است.
انتهای پیام/180/