خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ٰمنبع اسرائیلی حمله به مقر حشدالشعبی را انکار کرد

مشرق | بین‌الملل | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 13:06
یک منبع اسرائیلی مدعی شد که این رژیم ارتباطی با حمله شب گذشته به یک مقر نظامی در جنوب عراق ندارد.
پايگاه،حمله،انفجار،اسرائيل،نظامي،شبكه،عراق،آمريكا

به گزارش مشرق، یک مقام اسرائیلی در وزارت جنگ این رژیم به شبکه سی ان ان گفت که اسرائیل نقشی در حمله به پایگاه نظامی کالسو در جنوب بغداد ندارد.
همزمان نیز «نیک شیفرین» خبرنگار رادیو ملی «ان پی آر» آمریکا در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس نوشت: «مقام اسرائیلی به من گفت "اسرائیل هیچ مشارکتی در انفجارهای گزارش شده در عراق ندارد"».
تلاش اسرائیل برای انکار نقش خود در این انفجار در حالی است که آمریکا نیز هرگونه ایفای نقش در این حمله را تکذیب کرده است.
فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا بامداد امروز گزارش‌ها از حمله هوایی این کشور به یک پایگاه حشد الشعبی در عراق را رد کرد و آن را نادرست خواند.
پایگاه نظامی کالسو در جنوب بغداد بامداد امروز شاهد انفجار مهیب بود، پایگاهی که مقر نیروهای ارتشف پلیس فدرال و الحشد الشعبی عراق است.در این انفجار ۱۲ نظامی و غیرنظامی زخمی شدند.
«مهند العنزی» رئیس کمیته امنیتی استان بابل نیز به شبکه الجزیره گفت که بر خلاف گزارش‌های اولیه انفجار ناشی از حمله پهپادی نبوده و در این حمله از موشک استفاده شده است.
به گفته او حملات صورت گرفته دقیق نبوده و دلیل آتش‌سوزی نیز اصابت یکی از راکت‌ها به مخزن سوخت پایگاه است.
او افزود: «بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که حملات به پایگاه کالسو با توجه به اندازه حفره‌های که ایجاد کرده‌اند، ناشی از سقوط موشک‌ جنگنده و نه هواپیماهای بدون سرنشین بوده است».