خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آوارگی مجدد هزاران فلسطینی به دلیل حمله قریب‌الوقوع صهیونیست‌ها به رفح

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 12:41
هزاران تن از فلسطینیان درپی حمله قریب الوقوع ارتش صهیونیستی به رفح، مجدد آواره شده و به سمت شمال غزه در حال حرکتند.
صهيونيستي،غزه،نوار،رفح،ارتش،رژيم

گزارش‌های رسانه‌های صهیونیست حاکی از آن است که یک چهارم میلیون فلسطینی پس از خروج ارتش صهیونیستی از مرکز غزه، رفح را ترک کردند و به سمت منطقه خانیونس و منطقه مرکزی نوار حرکت کردند.
براساس گزارش اسپوتنیک، شرکت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش صهیونیستی در حال برنامه ریزی برای ارسال اطلاعیه‌هایی در این هفته است که در آن از ساکنان رفح می‌خواهد تا آنجا را ترک کنند.
ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته پس از چند روز ادامه عملیات نظامی خود در اردوگاه «نصیرات» در مرکز نوار غزه که شاهد هجوم و بمباران ساختمان‌ها بود، پایان یافت.
ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: لشکر ۱۶۲ به عملیات نظامی خود در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه که از یک هفته پیش ادامه داشت، پایان داد.
در همین راستا یکی از فرماندهان گردان در تیپ نهال به سربازان خود در نوار غزه گفت: ما عملیات را در حومه اردوگاه نصیرت به پایان رسانده ایم و به سمت رفح می‌رویم تا در آنجا نیز به آنها ضربه بزنیم.
از سویی دیگر، گزارش‌های رسانه‌های انگلیسی فاش کرد که رژیم صهیونیستی در حال جابجایی تانک‌ها و نفربر‌های زرهی در اطراف نوار غزه است تا برای ورود به رفح آماده شود.
تدارکات گزارش شده برای حمله صهیونیست‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که مذاکرات آتش‌بس با میانجیگری بین‌المللی میان تل‌آویو-حماس متوقف شده و همچنین تنش‌های شدید میان تل‌آویو و تهران پس از اولین حمله مستقیم ایران به اراضی اشغالی که با ۳۰۰ موشک و پهپاد بود، افزایش یافته است.