خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۴۸ درصد از دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 12:31
حمید صاحب گفت: ۴۸ درصد از دانش آموزان در تهران اضافه وزن دارند که این افراد در معرض بیماری‌هایی مانند دیابت و مشکلات قلب و عروق قرار می‌گیرند.
سلامت،تهران،برنامه،مديركل،شهرداري،شهر،ديابت

مدیرکل سلامت شهرداری تهران:
حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در نشست خبری برنامه‌های هفته سلامت گفت: شعار امسال را «حال خوب ساختنی است» انتخاب کرده ایم، چون بر این باوریم که اگر تصمیمات ما مطابق با عقلانیت باشد حال خوب برای ما ایجاد می‌شود و برعکس، علت حال بد از خود ما شروع می‌شود هرچند که محیط هم اثرگذار است.
وی با بیان اینکه تعداد ۱۶۰۴ برنامه در این هفته در سطح شهر تهران اجرا می‌کنیم، گفت: از این تعداد ۲۵ برنامه شاخص و قله‌ای است، از جمله نمایشگاه سلامت شهر که با ۸۰ غرفه برپا می‌شود.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: ۱۲ غرفه مربوط به وزارت بهداشت است، همچنین انجمن ک‌وتاه قامتان، سازمان انتقال خون، انجمن دیابت، خانه‌ای بی و...
هم در این نمایشگاه حاضر هستند.
وی تاکید کرد: ۱۹ تشکل به همراه گروه های جهادی حاضر هستند و خدمات سلامت را ارائه می‌دهند، ضمن اینکه ۱۲۳ ایستگاه سلامت در سطح نواحی شهر تهران خدمات سلامت را ارائه می‌دهند.
صاحب با اشاره به برگزاری دورهمی‌های خانوادگی در پارک پردیسان تهران گفت: این برنامه روز پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ با برنامه‌های متنوع اجرا می‌شود.
وی با اشاره گسترش چاقی میان دانش آموزان گفت: ۴۸درصد از دانش آموزان در تهران اضافه وزن دارند که این افراد در معرض بیماری هایی مانند دیابت و مشکلات قلب و عروق قرار می‌گیرند.
وی گفت: امسال برای این افراد برنامه هایی ویژه در نظر گرفته شده که اگر موفق شوند وزن خود را کم کنند جایزه دریافت می‌کنند‌.