خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سقوط آزاد نرخ باروری متوقف شد/ آغاز غربالگری SMA از امسال

تسنیم | اجتماعی و حوادث | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 12:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سقوط آزاد نرخ رشد جمعیت متوقف شده است، از آغاز غربالگری پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به بیماری اس ام ای در سال جاری خبر داد.
سلامت،بهداشت،كاهش،فرشيدي،سلامتي،راستا،تغذيه،پيشگيري

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت درباره اقدامات و برنامه‌های معاونت بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به نامگذاری یکی از روزهای هفته سلامت به عنوان خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: سقوط آزاد نرخ رشد جمعیت متوقف شده و سرعت کمتری پیدا کرده است و این موضوع نشانه خوبی است که در سال 1403 بتوانیم شاهد افزایش نرخ باروری در کشور باشیم.
مهمترین کار در این راستا فرهنگسازی است یکی از کارهایی که وزارت بهداشت در حال انجام آن است اجرای طرح نفس است که در آن مراقبان سلامت به مشاوره پیشگیری از سقط جنین می‌پردازند.
وی ادامه داد: غربالگری بیماری SMA نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که امسال آغاز خواهد شد تا از تولد نوزادانی که به این بیماری مبتلا هستند پیشگیری شود زیرا این کودکان در سنین پایین مرگ رنج آوری دارند.
فرشیدی همچنین به تغذیه سالم به عنوان یکی از عوامل موثر در سلامتی اشاره کرد و گفت: برای به دست آوردن سلامتی، ورزش، تغذیه و کاهش استرس نقش مهمی دارند.
باید آمار بیماری‌های غیرواگیر را از طریق سبک زندگی سالم کاهش دهیم؛ در این راستا یکی از اقدامات مهم ما، اجرای برنامه نان کامل است که بیش از 1800 نانوایی داریم که آرد سبوس دار استفاده می‌کنند که این موضوع باعث کاهش بسیاری از بیماری‌های مزمن می‌شود.
در حال تکمیل...