خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مناف هاشمی: به صورت علی الحساب به فدراسیون‌ها واریزی داشتیم - تسنیم

تسنیم | ورزشی | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 11:30
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: حدود 35 تا 40 درصد از بودجه مصوب 1402 را به صورت علی الحساب به حساب فدراسیون ها واریز کردیم.
بودجه،المپيك،نهايي،عدد،كميته،ملي،كاروان،سهميه،هاشمي،ايران

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای ورزشکار در مورد برگزار نشدن جلسات هیئت اجرایی و زمان پرداخت بودجه به فدراسیون‌های المپیکی بیان کرد: به جهت اینکه بودجه کمیته ملی المپیک در دولت و مجلس هنوز نهایی نشده است.
طبیعی بود که در اولین جلسه فروردین بخواهیم بودجه فدراسیون‌ها را نهایی کنیم.
در تلاش هستیم تا عدد نهایی در مجلس به ما ابلاغ شود.
با این حال حدود 35 تا 40 درصد از بودجه مصوب 1402 را به صورت علی الحساب به حساب فدراسیون‌ها به ویژه فدراسیون‌های المپیکی و فدراسیون‌هایی که در بازی‌های آسیایی حضور دارند واریز کردیم.
وی افزود: ما در سال 1403 سه رویداد بزرگ المپیک پاریس، بازی‌های داخل سالن تایلند و بازی‌های زمستانی چین را داریم و بر این اساس پرداخت خوبی را به فدراسیون‌ها خواهیم داشت.
در مراحل پایانی کسب سهمیه المپیک هستیم و با دو سهمیه‌ای که کشتی روز گذشته گرفت تعداد سهمیه‌های ایران به 24 سهمیه رسید.
امیدوار بین 32 تا 35 سهمیه بگیریم تا ورزشکاران افتخارات خوبی را در جامعه به ارمغان بیاورند.
مناف هاشمی در پاسخ به این پرسش که وضعیت بودجه کمیته ملی المپیک تا چه اندازه مطابق آنچه بوده که در خاص داده‌اند، گفت: متاسفانه عدد ما در سازمان برنامه ریزی و بودجه کاهش پیدا کرد.
عدد 500 میلیارد تومانی که برای رویدادهای بین المللی پیش بینی کرده بودیم در بودجه حذف شده بود.
متوجه نشدیم علت آن چه چیزی بوده اما به نظرم دوستان در سازمان برنامه‌ریزی و بودجه اشتباه کرده بودند و بر این اساس جبران کردند و عدد دیگری را جایگزین کردند.
امیدوارم در کمیسیون فرهنگی و تلفیق توجه بیشتری به کمیته ملی المپیک شود تا در سه رویداد بین‌المللی پیش رو کاروان ایران نتایج خوبی بگیرد.
هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا در شرایطی که کشورهای دیگر لباس کاروان خود رونمایی می‌کنند خبری از لباس کاروان ایران در بازی‌های المپیک پاریس نیست؟
گفت: این کار وارد فار نهایی شده است و پس از نهایی شدن جزئیات را اعلام خواهیم کرد.
انتهای پیام/