خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برنامه‌ریزی برای اجرای شناسنامه الکترونیکی سلامت دانش‌آموزان

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 11:00
سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برنامه جامعی را برای ارتقای سواد سلامت افراد تهیه کرده است.
سلامت،خانواده،برنامه،ارتقاي،بهداشت،مطرح،وزارت

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
فرشید رضایی٬ سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: برنامه سلامت خانواده مدل به روز شده طرح پزشک خانواده بود که در آن نواقص برنامه پزشک خانواده برطرف شده است.
او بیان کرد: در برنامه سلامت خانواده تنها مسائل بالینی و پزشکی مطرح نبوده است؛ بلکه موضوعات فردی و اجتماعی همچنین سلامت محیط مطرح خواهند بود.
برنامه سلامت خانواده در ۱۸۸ شهر اجرا می شود.
رضایی افزود: وزارت بهداشت برنامه جامعی را برای ارتقای سواد سلامت افراد تهیه کرده است و در کنار برنامه ارتقای سلامت این طرح اجرا می شود.
وی تاکید کرد: دسترسی با کیفیت به خدمات سلامت بدون دغدغه مالی از جمله اهداف برنامه سلامت خانواده محسوب می شود که برای ارتقای سلامت مشارکت مردم را می طلبد و موضوع سلامت افراد از خانواده شروع و به خود مراقبتی می رسد.
رضایی گفت: جغرافیای شهری باید به گونه ای طراحی شود که سلامتی افراد را تهدید نکند.
سواد سلامت فرزندان در مدارس نیز مهم است و همچنین مراقبان سلامت در مدارس سهم مهمی در ارتقای سلامت دانش آموزان خواهند داشت.
وی ادامه داد: تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در خصوص راه اندازی شناسنامه الکترونیکی سلامت دانش آموزان بررسی می شود.
وی گفت: هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت نامگذاری شده است و برنامه هایی بر اساس اولویت های کشوری انجام می شود.