خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

امدادرسانی به بیش از ۲۵ هزار نفر در سیل و آبگرفتگی ۹ استان

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 09:42
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی در ۹ استان، از امدادرسانی به بیش از ۲۵ هزار نفر خبر داد.
عمليات،امدادرساني،سيل،نفر،امدادي،محمودي،تخته

محمودی با اشاره به عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ٢٧ فروردین تا اول اردیبهشت، گفت: در این مدت زمان نیاز به انجام عملیات امدادی در ٩ استان (اصفهان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۶ شهرستان احساس شد.
وی ادامه داد: امدادگران در ۹۳ مورد عملیات به ۲۵ هزار و ۶۰۵ نفر امدادرسانی کردند، ۲۵۲۳ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۲۰۳ نفر را به مناطق امن، منتقل کردند.
محمودی با اشاره به حضور ۲۹۸ تیم امدادی، شامل ۱۲۳۰ امدادگر در عملیات کمک‌رسانی در سیل، افزود: آب تجمیع شده در ۱۷۷ واحد مسکونی تخلیه شد و ٣ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با برپایی ٨٠ دستگاه چادر، برای افراد متاثر از سیل، برپا شد.
رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ٥٥٥ دستگاه چادر، ٥٨٣٠ تخته پتو، ٢٩٠٧ تخته موکت، ٨٤٩١ کیلوگرم نایلون، ١٨٥ ست بهداشتی، ٤٧١٥ بسته غذایی، ٢٤١٢ بطری آب معدنی، ٥٨٣٤ قوطی کنسروجات، ٣٨٠ قرص نان و ١٢٤٠ کیلوگرم برنج توزیع شد.
براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، امدادرسانی در چهار استان (سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان) ادامه دارد.