خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تازه‌ترین اخبار از مناطق سیل‌زده بلوچستان/ برق وصل شد - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 09:35
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خدمات رسانی به مردم سیل زده با همیاری تمامی دستگاه ها و نهادها در کنار هم و با استفاده از بالگردهای سپاه- ارتش و هلال احمر در حال انجام است.
بلوچستان،استان،سيستان،زرآباد،چابهار،محور،مناطق،احمر،هلال،برق ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی با بیان اینکه خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده با همیاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها در کنار هم و با استفاده از بالگردهای سپاه- ارتش و هلال احمر در حال انجام است، گفت: محور «چابهار- نیکشهر» بازگشایی و برق اکثر روستاهای مناطق سیلزده وصل شده و اتصال فیبر نوری زرآباد هم برقرار شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بارندگی‌های شدید در جنوب استان و بالا آمدن سطح آب مشکلاتی را برای مردم جنوب این استان ایجاد کرد.
وی افزود: برق 300 روستا قطع شد و راه های حدود بیش از 300 روستا نیز آسیب دید که با دستور رئیس جمهور، معاون اول ایشان و حضور دو روزه وزیر کشور در استان و همراهی همه ارگان ها پیگیری ها و اقدامات لازم انجام شده است.
کرمی ادامه داد: ارتباط محور چابهار به نیکشهر برقرار شده و رفت و آمد در حال انجام است، تلاش برای بهسازی محور چابهار کنارک و زرآباد نیز در حال انجام است.
وی گفت: هم اکنون برق اکثر روستاها وصل شده، فیبر نوری نیز که دچار آسیب شده بود و ارتباط زرآباد را بطور کلی قطع کرده بود نیز وصل شده و ارتباط در زرآباد هم اکنون برقرار است.
کرمی ادامه داد: بالگردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هلال احمر درحال ارائه خدمات هستند تعدادی از بالگرد هم از نیروی دریایی ارتش به تیم های خدمات رسان اضافه شده است.
وی افزود: از استانهای معین اکیپ هایی به ویژه در حوزه راه و شهرسازی و هلال احمر جهت هم افزایی به استان اعزام شده‌اند و همه در کنار هم در تلاش هستند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین آبگرفتگی در منازل کنارک را داشتیم که بیش از 60 اکیپ در حال خدمات رسانی هستند.
11 هزار سیل زده بلوچستان امدادرسانی شدند
سیدمحمد مهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بارش‌های شدید روزهای اخیر در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: براثر بارش‌های اخیر و شدت گرفتن آن، برخی از مناطق شهری و روستایی در جنوب استان‌ آسیب دیدند و تعدادی از محورهای مواصلاتی مسدود شد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نیروهای عملیاتی هلال‌احمر همواره در زمان‌های هشدار هواشناسی با امکانات و تجهیزات آماده باش هستند، افزود: براثر آبگرفتگی‌های اخیر و مسدود شدن راه‌ها ارتباط محور چابهار به نیکشهر برقرار شده و رفت و آمد در حال انجام است، تلاش برای بازگشایی محور چابهار _کنارک و زرآباد نیز در حال انجام است.
وی با اشاره به عملیات امداد هوایی با انجام 83 سورتی پرواز در مناطق سخت گذر سیل‌زده این استان توسط بالگرد، بیان کرد: این پروازها برای انتقال اقلام زیستی و سایر اقلام برای رساندن به اهالی روستاهای در محاصره سیلاب انجام شده است.
سجادی ادامه داد: 477 نیروی عملیاتی در قالب 99 تیم با به‌کارگیری 95 دستگاه خودروی امدادی و تجهیزات سیلاب از شهرستان‌های تحت تاثیر به مناطق حادثه دیده اعزام شدند؛ تاکنون 10 هزار و 957 نفر در این آب گرفتگی دچار مشکلاتی شده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان، گفت: در این عملیات‌ها نیز 2276 تخته پتو، 315 دستگاه چادر امدادی، 2860 کیلو گرم نایلون پوششی، 4928 بطری آب معدنی، 1188 تخته موکت، 1540 بسته غذایی 10 روزه و 491 بسته غذایی 72 ساعته و دیگر اقلام توزیع شده است.
وی عنوان کرد: امدادرسانی به مناطق سیل‌زده توسط نیروهای هلال احمر تا بازگشت آرامش به منطقه تداوم می‌یابد.
انتهای پیام/