خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استفاده از یورو در تراکنش‌های سوئیفت به پایین‌ترین رقم رسید - تسنیم

تسنیم | اقتصادی | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 08:54
داده های گردآوری شده درباره تراکنش های سرویس مالی جهانی سوئیفت نشان می دهد که سهم یورو در تسویه حساب های بین المللی از طریق این سیستم پرداخت در ماه گذشته میلادی به پایین ترین حد خود رسیده است.
درصد،يورو،سوئيفت،ماه،2023،درصدي،ارز،كاهش

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، داده‌های گردآوری‌شده درباره تراکنش‌های سرویس مالی جهانی سوئیفت که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که سهم یورو در تسویه‌حساب‌های بین‌المللی از طریق این سیستم پرداخت در ماه گذشته میلادی به پایین‌ترین حد خود رسیده است.
سهم تراکنش‌ها با ارز واحد اروپا یعنی یورو در ماه مارس به 21.93 درصد رسید که نشان دهنده کاهش 1.32 درصدی نسبت به ماه قبل از آن است و بسیار کمتر از سطح 24.4 درصدی است که در زمان معرفی مقیاس جدید سوئیفت ثبت شده بود.
داده‌ها از سال 2010 جمع‌آوری شده‌اند، اما از ماه ژوئیه این ارقام نشان‌دهنده تعدیل فنی سوئیفت در استانداردهای گزارش‌دهی تجاری است.
در طول سال گذشته میلادی، سهم یورو در پرداخت‌های بین‌المللی تقریباً به نصف کاهش یافته است.
در ژانویه 2023، تسویه با این ارز به 37.88 درصد رسیده بود، در حالی که ارقام دسامبر 2023 کاهش این سهم و رسیدن به 22.41 درصد را نشان می‌دهد.
بر اساس این گزارش، دلار آمریکا با افزایش 0.81 درصدی از فوریه به 47.37 درصد و بالاترین سطح از دسامبر 2023، رتبه اول را به خود اختصاص داد.
پس از آن ارزهای یورو، پوند و یوان قرار گرفتند.
سهم پول ملی بریتانیا در معاملات انجام شده توسط سوئیفت به 6.57 درصد رسید، در حالی که بخش تسویه حساب با یوان چین شاهد افزایش دیگری بود و به 4.69 درصد رسید.
سلطه یورو در معاملات جهانی، که با فاصله زیادی از دلار آمریکا قرار دارد، به عنوان یک ارز جهانی، با ظهور چین و همچنین بدتر شدن روابط با روسیه و تلاش های قابل توجه برای دستیابی به استقلال مالی توسط اقتصادهای نوظهور مانند هند و برزیل در سراسر جهان متزلزل شده است.
انتهای پیام/