خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 08:30
قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به شکل کامل کاغذ را از کروکی‌ها تا پایان خرداد با همکاری فراجا حذف می‌کنیم.
كروكي،برخط،حذف،موارد،بيمه،اظهار،كاغذ،خرداد

مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کروکی برخط پروژه بین دستگاهی است که سال‌هاست موارد مختلف آن از عقد قرار داد، تهیه سخت افزار، آزمایش این پروژه در قم دنبال می‌شد.
حدود دو ماه است که به فاز نهایی خود نزدیک می‌شود.
۵ تا ۶ استان حدود ۹۰ درصد تحت پوشش کروکی برخط هستند.
او اظهار کرد: مراکز بزرگ عمدتا تحت پوشش کروکی برخط هستند به جز تعداد محدودی از قسمت‌ها که منتظر تبلت‌ هستند.
طرح کروکی برخط در حال عمومی شدن است و حدود ۷۰ درصد کروکی برخط در کشور برقرار است.
این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: اکنون امکان تبادل داده میان پلیس راهور و مرکز داده بیمه مرکزی وجود دارد و شرکت‌های بیمه هم کاملا ابزار‌ها و نرم افزار‌های خود را بروز کردند و مطابق با کروکی برخط ارزیابی و پرداخت خسارت صورت می‌گیرد یعنی تقریبا می‌توان گفت کروکی برخط عمومیت دارد و یکسری موارد نقص کوچک وجود دارد که به سبب کمبود سخت افزار‌ها است که آن را هم تکمیل خواهیم کرد.
او در پاسخ به این پرسش که چه زمانی کروکی برخط صددرصدی اجرا می‌شود؟
گفت: این مسئله بستگی به خرید دستگاه‌ها دارد ولی حتما پایان خرداد به شکل کامل کاغذ را از فرآیند کروکی حذف خواهیم کرد در نهایت تاکید می‌شود کاغذ را به شکل کامل از کروکی‌ها برای سوانحی که نیازمند کروکی است تا پایان خرداد با همکاری فراجا حذف می‌کنیم.
مشعلچی در ادامه اظهار کرد: زمانی که کروکی کاغذی حذف و تمام موارد شفاف و ساختارمند و سامانه محور شود دیگر بحث‌های حاشیه‌ای و تقلب را نخواهیم داشت همچین کروکی برخط با توجه به داده محوری بودن به شناسایی نقاط حادثه خیز، رانندگان پرخطر و...
هم بسیار کمک خواهد کرد.