خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تبعات مشارکت کشورهای عربی در مقابله با حمله ایران

مشرق | بین‌الملل | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 04:47
اسرائيل،كشورهاي،ايران،عربي،حمله،مشاركت،مقابله

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی مطالعات خلیج فارس در مطلبی با عنوان تبعات مشارکت کشورهای عربی در مقابله با حمله ایران به یادداشت منتشر شده در روزنامه Haaretz اسرائیل پرداخت:
روزنامه Haaretz اسرائیل، در یادداشتی نوشته کشورهای عربی (ازجمله کشورهای خلیج فارس) که در حمله ایران، به کمک اسرائیل شتافتند، اکنون در توضیح این رفتار خود برای ملت‌هایشان، دچار دردسر شده‌اند:
برخی کشورهای عربی که در مقابله با نخستین حمله ایران به اسرائیل مشارکت داشتند، احتمالاً با تبعات و واکنش‌هایی از سوی مردم خود روبرو خواهند شد.
اگرچه ایران تنها اسرائیل را هدف قرار داد، اما برخی کشورهای عربی، تصمیم گرفتند در کنار اسرائیل بایستند؛ به گونه‌ای که اکنون در توضیح این موضع به ملت‌های خود، با دشواری روبرو هستند؛ به ویژه که هیچ تهدید مستقیمی متوجه منافع آنها نبود که بخواهند اجباراً این تصمیم را بگیرند.
شیوه و میزان مشارکت این کشورها در مقابله با حمله ایران متفاوت بود؛ برخی، داده‌های اطلاعاتی را به اشتراک گذاشتند؛ و برخی نیز اقدامات محرمانه انجام دادند.
درک این مشارکت، تا چند ماه پیش آسان‌تر بود؛ اما جنگ غزه، باعث شده رهبران عرب به سختی بتوانند رفتارها و اقدامات خود را به گونه‌ای متقاعدکننده برای ملت‌های خود تشریح کنند.
*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.