خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«وعده صادق» تابلوی تمام نمای اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 31 فروردین 1403 - 15:24
امام جمعه کرمان با بیان اینکه دشمن با وجود آماده باش 100 درصدی از ایران شکست خورد، گفت: عملیات وعده صادق تابلوی تمام نمای اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
عمليات،صادق،وعده،انسان،كشور،كرمان،حضرت،دنيا،عليدادي،سليماني، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ظهر در بیان خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در تمام شئون زندگی اظهار داشت: در دنیایی که زندگی می‌کنیم آن را بر مدار رعایت تقوای الهی تنظیم کنیم چرا که حضرت علی (ع) فرمود دنیا برای زندگی همیشگی خلق نشده است و همیشه در اختیار ما نیست، دنیا باید توشه آخرت قرار داده شود.
وی در ادامه بحث هفته‌های گذشته درباره تربیت انسان از نگاه قرآن کریم، افزود: خداوند در آیات قرآن یکی از محیط‌های مهم تربیت را محیط آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت عنوان می‌کند که به دست مربی و معلم محقق می‌شود؛ یکی از وظایف مهم مربی آن است که نگاه محاسباتی فرد تحت تربیت را اصلاح کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، ادامه داد: حضرت علی (ع) در این باره می‌فرماید وقتی انسان از دنیا می‌رود توده مردم با شنیدن خبر مرگ شخص می‌پرسند برای بچه‌های خود چه چیزهایی گذاشت و ثروت او را بررسی می‌کنند.
وی افزود: امام علی علیه السلام می‌فرماید نگاه محاسباتی فرشتگان متفاوت است و سوال می‌کنند چه چیزهایی از دنیا برای آخرت خود ذخیره کرده و فرستاده است؛ در آن دنیا مادیات و ثروت انسان به هیچ دردی نمی‌خورد.
علیدادی سلیمانی با بیان اینکه تربیت باید با نگاه اخروی انجام شود و انسان را باید با این نگاه قرآنی و الهی پرورش داد، گفت: در روز قیامت از تمام معلمان و مربیان سوال می‌شود که شما به جز آموزش در پرورش انسان چه کرده‌اید و آیا به او از آخرت انسان در کلاس درس گفتید؛ معلم در کلاس درس باید برای بقای انسان کار کند و یک نکته مهم تربیتی است که معلم باید به آن توجه داشته باشد.
وی در بیان خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت ایام شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء و ارتحال حضرت عبدالعظیم حسنی (ره) افزود: ثواب زیادی در زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی آمده که مرقد مطهر آن حضرت در شهرری در کشور عزیزمان است.
علیدادی سلیمانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قرنی و تبریک روز ارتش، گفت: ارتشیان مجاهد فی سبیل‌الله هستند که از امنیت کشور با تمام وجود در کنار سایر نیروهای مسلح دفاع می‌کنند و در آمادگی کامل برای انجام هر ماموریتی برای تامین امنیت و آرامش مردم هستند.
وی با تبریک روز زمین پاک، عنوان کرد: باید به محیط زیست توجه داشته باشیم چرا که حق انسان‌های آینده است و با تخریب آن هم حق خودمان را ضایع کرده و هم حق آیندگان را خدشه‌دار کردیم که باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه در ایام شکست حمله نظامی آمریکا در طبس هستیم که با اراده خداوند رقم خورد، افزود: دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه سپاه در عملیات وعده صادق شاهکاری را خلق کرد که برای همیشه تاریخ ماندگار شد، گفت: روزی در کشور به راحتی به ما تجاوز می‌کردند و حمله نظامی داشتند، خدا ما را حادثه طبس یاری و از ما دفاع کرد و طوفان صحرای طبس طومار آمریکایی‌ها را در هم پیچید.
علیدادی سلیمانی با بیان اینکه امروز نیز به یاری خدا نیروهای مسلح کشور به‌ویژه سپاه قهرمان با همکاری سایر نیروهای مسلح عملیاتی را اجرایی کردند که باعث اقتدار نظامی کشور و نشان دادن قدرت بازدارندگی ما شد، ادامه داد: عملیات وعده صادق تابلوی تمام نمای اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
وی با اشاره به اینکه وعده صادق باعث خوشحالی مظلومان عالم شد و قلب آنها را شادمان کرد، افزود: این عملیات در شرایطی شکل گرفت که حدود 40 سال تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داریم و این عملیات با اتکا به توان داخلی کشور انجام شد.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه در عملیات وعده صادق قدرت ایمان به خدا مشهود بود، ادامه داد: همانطور که امام خمینی (ره) در آزادی خرمشهر فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد» امروز نیز باید نگاهمان به امدادهای غیبی پروردگار باشیم.
وی با اشاره به اینکه این عملیات تحت فرماندهی مقام معظم رهبری شکل گرفت که در کمال شجاعت در برابر دشمن فرمان داده شد؛ این شجاعت را در صحنه عمل شاهد بودیم، گفت: ده‌ها قدرت نظامی کشورهای دنیا که در رأسشان آمریکا و غربی‌ها بودند در این عملیات از رژیم صهیونیستی دفاع کردند اما با همه این حمایت‌ها عملیات وعده صادق با پیروزی انجام شد.
علیدادی سلیمانی با بیان اینکه نیروهای مسلح کشور با شجاعت تمام صحنه رجزخوانی و شعار را به صحنه عمل تبدیل کردند و به دشمن نشان دادند که دنیای زور، زر و تزویر با تمام تبلیغات منفی خود قابل شکست است، افزود: عملیات وعده صادق طراحی دقیق داشت و با وجودی که دشمن در آماده‌باش 100 درصدی بود در خنثی‌سازی عملیات جمهوری اسلامی ایران شکست خورد.
وی با اشاره به اینکه در این عملیات مراکزی مورد هدف قرار گرفت که نظامی بودند و خودشان اذعان کردند که مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی منهدم شد، بیان کرد: این عملیات به دشمن نشان داد خاک و افراد ما در هر کجا مورد حمله قرار بگیرند پاسخ ویران کننده‌ای دریافت خواهند کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه مردم در سراسر جهان از پیروزی ایران اسلامی در عملیات وعده صادق خوشحال شدند و جشن گرفتند، ادامه داد: این عملیات نشان از قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.
انتهای پیام/511/