خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تخصیص 45 میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 18:53
فرماندار تنگستان از اجرا طرح های نیروگاه خورشیدی در راستای تولید برق و درآمدزایی خانواده های مددجو در تنگستان خبر داد و گفت: در این راستا برای راه اندازی 300 نیروگاه خورشیدی در تنگستان 45 میلیارد تومان پرداخت می شود.
تنگستان،خورشيدي،ظرفيت،برق،دريا،توليد،لطفي،ساحل

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان احمد لطفی ظهر امروز در کارگروه اشتغال در تنگستان یکی از طرح‌های مهم را ایجاد نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه شاهد تابش نور مستقیم آفتاب در اکثر ماه‌های سال هستیم و این ویژگی منحصر به فرد ظرفیت مناسبی است برای اجرا راه‌اندازی مولد خورشیدی است.
وی اضافه کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم بنا داریم از این ظرفیت خدادادی به‌صورت خاص استفاده کنیم و در همین راستا طرح نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی با ظرفیت 5 کیلو وات با دو هدف در تنگستان اجرا خواهد شد.
فرماندار تنگستان هدف اول در اجرایی شدن نیروگاه‌های خورشیدی در تنگستان را مشارکت مردم در تولید برق با نگاه جبران بخشی از ناترازی برق دانست و بیان کرد: کسب درآمد و ایجاد اشتغال خانواده‌های مددجو و تامین بخشی از نیازهای معیشتی آنها از دیگر اهداف این طرح است.
لطفی از راه‌اندازی 300 نیروگاه برق خورشیدی در تنگستان خبر داد و ادامه داد: برای اجرا و راه‌اندازی هر پنل خورشیدی با ظرفیت 5 کیلو وات، 150 میلیون تومان و برای 300 مولد مورد اشاره در مجموع 45 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.
وی یکی از ظرفیت‌های مهم تنگستان را ساحل در خلیج‌فارس نام برد و با اشاره به اقتصاد دریا پایه اضافه کرد: توسعه طرح های دریا محور از اولویت‌های شهرستان تنگستان است و توسعه طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی در این عرصه در اولویت است.
فرماندار تنگستان بیان کرد: توسعه اشتغال بر اساس ظرفیت ساحل و دریا در برنامه‌های این شهرستان قرار دارد.
لطفی تصریح کرد: همه ظرفیت‌ها برای استفاده از ظرفیت دریا و ساحل در شهرستان تنگستان باید پای کار باشد و تلاش می‌کنیم که زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران در این بخش بیش از گذشته فراهم شود.
انتهای پیام/190