خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سیل 1500 میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 16:12
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد، گفت: وقوع سیل در ابتدای امسال، یک هزار و 500 میلیارد تومان به بخش های مختلف استان خسارت وارد کرد.
استان،چرام،خسارات،حوادث،كشاورزي،كاهش،عشايري،آبي

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازدهدشت، علی رضا نیک‌روز در بازدید از مناطق مختلف شهرستان چرام، اظهار داشت: بیشتر خسارت‌های وارد شده مربوط به حوزه‌های کشاورزی و راه‌های روستایی و عشایری استان است.
وی عنوان کرد: چنانچه پیش از وقوع بارش‌ها پیش بینی‌ها، تدابیر لازم و اقدامات پیشگیرانه به‌کار گرفته نشده بود قطعا خسارات بیشتری به حوزه های مختلف در استان وارد می‌شد.
نیک‌روز ابراز کرد: استاندار در رابطه با پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث و کاهش خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه به خصوص بارش‌ها بر آمادگی همیشگی دستگاه های عضو مدیریت بحران استان و همه دستگاه‌های اجرایی تاکید داشته‌اند و با وجود حادثه خیز بودن استان اما توانسته‌ایم در پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از حوادث اقدام شود.
وی با بیان اینکه این بارش‌ها باعث کاهش تنش کم آبی و بی آبی در استان می‌شود، تصریح کرد: به لطف پروردگار این بارش ها به لحاظ کشاورزی، تامین آب سدها و زیر زمینی موثر بوده است.
سید عبدالرحمن توفیقیان، فرماندار شهرستان چرام هم گفت: عمده خسارت‌ها ناشی از سیل در چرام به باغات، مزارع، زمین‌های کشاورزی، کانال‌های آبرسانی، سرآب بندی‌ها و ابنیه فنی، راه‌های روستائی و عشایری است.
حمیدرضا پیمان جو مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: وضعیت جاده‌های تخریب و یا خسارت دیده استان بررسی و ارزیابی شده است و مورد توجه قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/