خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

42 دستورکار برای حفاظت و مرمت از میراث خراسان رضوی

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 14:53
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از برگزاری 15 جلسه شورای فنی استان و 42 دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی طی سال 1402 خبر داد.
رضوي،خراسان،ميراث،فرهنگي،تاريخي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، احسان زهره‌وندی، اظهار داشت: بیش از 2072 اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت میراث ملی شده است.
وی با اشاره به وسعت و تعدد آثار تاریخی در خراسان رضوی، افزود: بیش از 825 نفر ساعت در شورای فنی خراسان رضوی پیرامون مسائل مرمتی و حفاظتی میراث فرهنگی بحث و بررسی شده است.
احسان زهره‌وندی تصریح کرد: انجام طرح پژوهشی مطالعات راهبردی پهنه تاریخی شهرستان نیشابور اولین طرح و پروژه پارکینگ (ساختمان چند منظوره) واقع در بافت تاریخی تربت جام آخرین طرحی بود که در شورای فنی میراث فرهنگی خراسان رضوی بررسی و به نتیجه رسید.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، گفت: بیشترین تعداد طرح‌های بررسی شده در شورای فنی میراث فرهنگی خراسان رضوی در شهرستان‌های نیشابور و مشهد بوده است.
انتهای پیام/282/