خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیش بینی تولید 100هزار تن گوشت مرغ در لرستان

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 10:12
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پیش بینی برای تولید 100هزار تن گوشت مرغ در این استان خبر داد.
تن،مرغ،استان،توليد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی شامگاه چهارشنبه با اشاره به فعال‌ شدن 16 واحد مرغداری در استان، اظهار داشت: حدود 8 هزار تن گوشت مرغ در این واحدها تولید می‌شود.
وی اضافه کرد: حدود 5 هزار تن تولیدی مرغ برای مصرف لرستان و 3 هزار تن برای صادرات به سایر استان‌ها در نظر گرفته شده‌ است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تولید گوشت مرغ این استان در ابتدای سال 1402 حدود 73 هزار تن مرغ بود، یادآور شد: بنا داریم که این میزان را به 100 هزار تن افزایش دهیم.
شاهرخی با اشاره به تولید 90 هزار تن گوشت مرغ در استان در پایان سال 1402، بیان کرد: این مقدار را به بیش از 100 هزار تن تولید می‌رسانیم.
وی اعلام کرد: حدود 3.9میلیون قطعه جوجه‌ریزی از اول فروردین تا 29 فروردین‌ماه در لرستان انجام شده‌ است و پیش‌بینی می‌شود که این مقدار تا پایان این ماه به حدود 4 میلیون برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با ذکر فعال‌شدن 16 واحد مرغداری نیمه‌تکمیل و نیمه‌فعال در این استان، خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از افزایش بهره‌وری این واحدها به روند پایداری در تولید مرغ رسیده‌ایم.
انتهای پیام/644/+