خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جنگ با حزب الله؛ جنگی که موجودیت اسرائیل را به خطر می اندازد

مشرق | بین‌الملل | پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 08:30
پايگاه،اسرائيل،لبنان،حزب،الله،هوايي،شناسايي،حمله،نيروهاي،دست ...

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ایران،شهر خورشید در مطلبی پیرامون حمله ایران به اسرائیل نوشت:
مشخص شد پایگاه نظامی تخریب شده در کوه حرمون (جبل الشیخ) در حمله 3 روز پیش ایران،یک پایگاه بسیار مهم شناسایی و اطلاعاتی در جبل الشیخ بوده است.
برای درک بزرگی این واقعه کافی است بدانیم که این پایگاه نسبت به پایگاه شناسایی و اطلاعات هوایی مرون اهمیت حیاتی تری داشته و به عنوان مرکز هشدار اولیه در برابر حملات ناگهانی هوایی و زمینی کل منطقه مورد استفاده قرار می گرفت.
این پایگاه برای اهداف بسیار مهمی بنا شده بود به عنوان مثال برای نظارت بر فعالیت های دمشق و دره بکا و اجرای جنگ الکترونیک، گوش دادن و مختل کردن ارتباطات نظامی و غیرنظامی و به دست آوردن دید مستقیم هوایی استفاده می شد، اما بعد از نوش جان کردن موشک های ایرانی دیگر وجود ندارد.
دیشب همان پایگاه مرون نیز مجددا بمباران شده و توسط آتش حزب الله لبنان نابود شد.
البته این اولین حمله نیروهای مقاومت به آن پایگاه نبود و تاکنون چند مرتبه به این پایگاه حمله شده بود ولی حمله آخر یک پیام ویژه برای اسرائیل داشت .
زیرا اخیرا اسرائیل تلاش هایی را برای تعمیر آن پایگاه آغاز کرده بود و همانطور که می‌بینید پایگاه های مهم جاسوسی و نظارتی اسرائیل به صورت مستمر حذف می‌شوند و اجازه تعمیر هم داده نمی‌شود.
در 6 ماه گذشته همه دنیا دیدند که چگونه یاران ایران در لبنان، شبکه شناسایی و ردیابی 15 تا 20 میلیارد دلاری اسرائیل (به همراه تجهیزات و ملحقات و...
) که توسط اسرائیل در امتداد 129 کیلومتری مرز لبنان ساخته شده بود و ساخت آن سال ها طول کشیده بود را طی چند ماه نابود کردند.
در روزهای اول رسانه های غربی و اسرائیلی می‌گفتند نیروهای حزب الله لبنان حریف دوربین ها هستند و برای جنگ واقعی به میدان نمی آیند و عملیات حزب الله لبنان در تخریب دوربین ها و دیش های ماهواره ای را مورد تمسخر قرار دادند، اما نابودی این شبکه دست حزب الله را برای عملیات های بزرگتر آن هم در خاک فلسطین اشغالی باز گذاشت و پشت کار نیروهای حزب الله باعث شده که امروز اسرائیل تنها به گشت های زمینی و شناسایی هوایی تکیه کند.
اکنون با از دست دادن روزافزون پایگاه‌های پیشرفته اطلاعات نظامی، امکان هشدار زودهنگام گسترده‌تر و عمومی‌تر در مورد شناسایی هوایی و زمینی نیز از بین رفته است.
تشدید این وضعیت، اسرائیل را به فضایی می کشاند که نتیجه آن چیزی نیست جز از دست دادن مناطق وسیعی از مرزهای شمالی اسرائیل و تصرف آن توسط نیروهای حزب الله لبنان آنهم در جنگی که تشدید خواهد شد و این جنگ برای موجودیت اسرائیل یک خطر واقعی است.
*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.