خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فحاشی، سقوط و دیگر هیچ!

مشرق | ورزشی | پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 07:11
وضعیت لیگ برتر بسکتبال در برخی دیدارها به نقطه ای رسیده که یک سقوط و فروپاشی مطلق اخلاقی است و دیگر هیچ.
آمل،بسكتبال،ماجرا،اتفاقات،فراگير،اخلاق،اگرچه،اخلاقي،رخ

سرویس ورزش مشرق- مرحله حذفی لیگ برتر بسکتبال تمام شد و تکلیف چهار تیم صعودکننده به مرحله نیمه نهایی مشخص شد اما در حاشیه این دیدارها، اتفاقاتی رخ داد که موجب تاسف و شرمساری است.
فحاشی و ترسیم صحنه هایی که هیچ معنایی به غیر از مرگ اخلاق و اصول تربیتی اولیه نداشت، کار را به جایی رسانده که موجب اعتراض همه شده.
اوج این اتفاقات نیز در دیدار تیم های کاله و ذوب آهن در آمل رخ داد که حتی امکان پخش تصاویرش هم وجود ندارد.
اگرچه روی دادن این اتفاقات در شهرهای گرگان، آمل و ...
مسبوق به سابقه است اما این بار قضیه به گونه ای عریان و واضح بود که تعجب برانگیز است.
اگرچه حساب هواداران واقعی بسکتبال از این موارد جداست اما فیلم ها نشان می دهد که این فاجعه محدود به معدودی نبوده و جوی فراگیر را تشکیل داده.
رقابت آمل سندی است بر اینکه این ماجرا، عمیق شده و در حال به حاک سپردن ارزش های اخلاقی و رفتاری در ورزشی دارد که معروف به دانشگاهی و فرهنگی بودن است.
این ماجرا نیازمند یک ریشه یابی همه جانبه و فراگیر است اما نباید از انفعال و تعلل فدراسیون بسکتبال بی تفاوت گذشت که موجب تشدید این وضعیت شده.
این فدراسیون که به عملکرد و روند مدیریتی اش انتقادات گسترده ای وجود دارد، می بایست ورودی جدی به این ماجرا و به ویژه پرونده آمل داشته باشد تا ریشه این بی اخلاقی خشکیده شود؛ در غیراینصورت به سایر شهرها و ورزشگاه ها نیز تسری می باید و باید رسما مرگ اخلاق را در این ورزش اعلام کنیم.